directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 04:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 14 de desembre de 2018 12:57 h

Entra en vigor la mesura que destina el 30% dels pisos nous de Barcelona a habitatge assequible

La norma afecta les promocions superiors als 600 metres quadrats de nova construcció o reforma íntegra

ACN Barcelona.-El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica aquest divendres la Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) aprovat el passat 5 de desembre per la subcomissió d'Urbanisme de Barcelona que estableix que les noves promocions hauran de reservar el 30% d'habitatge social. La norma afecta aquelles promocions superiors als 600 metres quadrats, ja siguin de nova construcció o de reforma íntegra. Es tracta d'una mesura pionera a l'Estat impulsada per entitats en defensa de l'habitatge –com la PAH, el Sindicat de Llogaters i la FAVB, entre d'altres- i per la qual ja s'han interessat altres municipis de l'àrea metropolitana. Segons l'Ajuntament de Barcelona, el parc d'habitatge assequible creixerà en uns 330 pisos cada any.

El consistori calcula que podrà sol·licitar un d'aquests habitatges un 75% de la població de Barcelona, que podran optar a habitatge de 80 metres quadrats amb un lloguer de 510 euros al mes si és de lloguer i 136.000 euros si és de venda, i que la mesura permetrà distribuir territorialment el parc de pisos assequibles, en especial als barris més cèntrics. Hi podran optar els ciutadans que tinguin ingressos inferiors als 53.18,20 euros per a unitats familiars d'un membre, 54.761,03 euros per a dos membres, 57.16,34 euros per a tres membres i 59.020,22 euros per a quatre membres o més.La mesura entra en vigor a partir d'avui un cop publicada al DOGC, tal com va explicar la setmana passada el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en la compareixença posterior amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, després de la subcomissió d'Urbanisme i de setmanes de desacord entre les dues administracions.L'obligació a destinar el 30% a habitatge social l'han de complir totes les noves llicències que es tramitin des de l'aprovació definitiva. No s'aplicarà a les presentades durant els dos anys següents a l'entrada en vigor d'aquesta mesura que acreditin transaccions vinculades a la nova promoció feta entre l'1 de juliol del 2016 i l'aprovació inicial de la mesura. En canvi, a les transaccions entre l'1 de gener i el 30 de juny d'aquell any també els serà d'aplicació però si presenten un estudi econòmic que justifiqui la inviabilitat de l'operació es podrà modular el percentatge i si la inviabilitat està plenament justificada quedarà completament exempt.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.