directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 14 de desembre de 2018 20:05 h

Torrent trasllada la seva "solidaritat i estima" a Turull després que hagi ingressat a la infermeria de Lledoners

Ha visitat Carme Forcadell a la presó de Mas d'Enric amb la presidenta del Parlament de Gal·les

ACN El Catllar.-El president del Parlament, Roger Torrent, ha traslladat la seva "solidaritat, estima i afecte" a Jordi Turull, que aquest divendres ha ingressat a la infermeria de Lledoners després de 14 dies de vaga de fam. Torrent ha conegut aquesta situació des de la presó de Mas d'Enric, al Catllar (Tarragonès), on ha visitat l'expresidenta del Parlament, Carme Forcadell. El president de la cambra catalana ha expressat la seva estima a la família de Turull, "qui deu estar patint per la situació" i també ha mostrat el seu suport i respecte per les decisions personals dels altres presos. D'altra banda, també ha mostrat el seu suport a l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, que dijous va decidir sumar-se a la vaga de fam.

Torrent ha explicat que encara no ha pogut parlar directament amb Andreu, amb qui va compartir escó al Parlament de Catalunya, però ha explicat que té "el màxim respecte" per qui decideix optar per "aquesta via extrema de denúncia".Després de visitar Forcadell, Torrent ha assegurat que està "forta" i que ha agraït els més de 500 parlamentaris i exparlamentaris de països diversos que s'han adherit al manifest de suport pel seu alliberament. "Li hem traslladat no només el nostre suport, també la nostra voluntat de seguir lluitant perquè sigui lliure ben aviat", ha expressat Torrent, que ha visitat Forcadell amb la presidenta del Parlament de Gal·les, Elin Jones.Per la seva banda, Jones, adherida al manifest, ha explicat que està satisfeta d'haver pogut visitar Forcadell i haver-li mostrat el seu suport. "Com a presidenta, ho trobo increïble que estigui a la presó per fer les seves obligacions i permetre un debat democràtic", ha dit, acabada de sortir del centre penitenciari. "Ha fet la seva feina i no és just que estigui a la presó per fer la seva feina", ha reiterat, tot fent una "crida a les autoritats" perquè se l'alliberi.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.