directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 14 de desembre de 2018 20:41 h

La secció d'UGT dels Bombers apel·la al "sentit comú" dels Mossos per "unir forces" enlloc de "buscar divisió"

El sindicat demana al cos policial que no caigui en el "parany" de l'administració de dividir-los per "afeblir la lluita obrera"

ACN Barcelona.-La secció d'UGT dels Bombers ha apel·lat al "sentit comú" dels Mossos d'Esquadra per "unir forces" enlloc de "buscar divisió, rancúnia i conflicte", en al·lusió a l'equiparació salarial que exigeix el cos policial. El sindicat afirma que miren amb "orgull" el desplegament dels Mossos, però també indiquen que per aconseguir-lo, va caldre "gairebé tot el pressupost d'Interior", mentre el destinat a Bombers "es congelava any rere any". A més, afirmen que a Catalunya hi ha uns 35.000 policies dels diferents cossos, per 2.200 bombers, a banda dels 600 de Barcelona. Per això consideren que Bombers i emergències han estat "fagocitats" per un model de seguretat ciutadana que "ha esdevingut un model de seguretat policial".

Pel que fa a les retribucions, UGT subratlla que, en les seves reivindicacions, els Mossos "no tenen en compte" que els Bombers fan "102 hores" més que un agent en horari normal. O que no cobren plusos per treballar festius com el Nadal o Sant Esteve. També indiquen que a l'estiu no tenen vacances com ells, ni les seves possibilitats de promoció i que no cobren les funcions ocasionals que ocupen "tot i tenir-ho reconegut mitjançant un decret".Però més enllà d'això manifesten que comparar feines i sous "entre companys" és "caure en el parany de l'Administració", un parany "tan antic com dividir els col·lectius per afeblir la lluita obrera".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.