directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 15 de desembre de 2018 22:42 h

La cimera del clima tanca un acord de mínims que ha de permetre l'aplicació de l'Acord de París

Els representants de 197 països han pactat el “llibre de normes” que regirà la lluita contra l'escalfament global

ACN Barcelona.-La cimera del clima de Katowice (Polònia) ha tancat aquest dissabte amb un acord de mínims que ha de permetre aplicar l’Acord de París contra el canvi climàtic. Després de 13 dies d’intenses negociacions, els representants de 197 països han pactat el “llibre de normes” que haurà de marcar la lluita contra l'escalfament global en les pròximes dècades. L’acord final recull un informe científic que apel·la a la importància de prendre mesures “urgents i sense precedents” per limitar l’increment de la temperatura del planeta a 1,5 graus. L’acord ha establert un conjunt de normes comunes i un mecanisme de transparència per tal que cada país informi dels seus avenços en aquesta causa a la resta de comunitat internacional.

Un dels principals esculls d’aquesta cimera, que hauria d’haver acabat divendres, ha estat la negativa del Brasil a modificar l’actual sistema que regula el mercat de carboni.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.