directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 19 de desembre de 2018 15:55 h

Un relator especial denuncia el rebuig de l'ONU a publicar un informe amb crítiques a l'Estat per l'1-O

L’expert en drets humans constata en un informe sobre els 20 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans “les restriccions als defensors de l’autodeterminació” a Catalunya

ACN Brussel·les.-El Relator Especial de l’ONU Michel Forst ha denunciat que l’Oficina de l’Alt Comissionat dels Drets Humans de Nacions Unides (OHCHR, en les seves sigles en anglès) es nega a publicar el seu informe anual sobre la situació dels drets humans al món, que inclou crítiques a l'Estat espanyol per l'ús "excessiu" de la força l'1-O. L'anàlisi, que avalua 140 països, expressa "preocupació" per les “creixents restriccions de la llibertat d’expressió i d’assemblea a Espanya”. Forst ha compartit a les xarxes socials l’informe i ha assegurat que l’OHCHR “no ha acceptat publicar-lo”, tot i que no n'ha detallat els motius. D’altra banda, l’expert en drets humans constata al text que “els defensors del dret a l’autodeterminació” a Catalunya han patit “una creixent restricció a les seves activitats” en el darrer any.

En aquest sentit, el Relator Especial de l’ONU per als defensors dels drets humans exigeix a les autoritats espanyoles que “respectin els drets d’expressió i assemblea, especialment els d’aquells amb visions contràries a l’Estat”.Sobre les limitacions a la llibertat d’expressió, Forst s’ha mostrat “particularment” preocupat per “la intensificació d’aquesta tendència després del referèndum d’independència del 2017.El Relator de l’ONU reconeix que respondre a reptes com “els moviments separatistes” i “protegir els drets dels defensors” dels drets humans és “una tasca difícil”, però creu que tots els estats “s’hi han de comprometre"Força policial l’1-O “El Relator Especial continua profundament preocupat pels constants informes sobre l’ús de la força per part de la policia i la impunitat amb què es tracta aquesta”, diu l’informe, que recull denúncies sobre la violència policial l’1-O.Per això, Forst “encoratja a Espanya” a implementar “controls estrictes” en l’ús de la força policial durant les manifestacions i que “les víctimes” d’aquesta violència disposin d’un mecanisme “transparent i efectiu” perquè els policies que l’hagin exercit rendeixin comptes pels fets.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.