Maragall lamenta "l'esclat de patriotisme buit" del discurs del Rei que "s'alinea" amb la "indignitat"
El candidat a l'alcaldia de Barcelona d'ERC lamenta les referències "insostenibles" a la convivència, basades en el "domini i la repressió"
ACN Barcelona.-El candidat a l'alcaldia de Barcelona d'ERC, Ernest Maragall, ha contraposat el patriotisme "digne, de grandesa i generositat" de Macià a la "indignitat, crueltat i duresa" i "esclat de patriotisme buit" que va encarnar el Rei aquest dilluns amb el seu discurs. "La insensibilitat, la fredor de cor i de sentiments d'un monarca que no dubte en alinear-se amb la injustícia i la indignitat", ha reblat després de fer la tradicional ofrena al monument de Macià el dia de Nadal. En aquest sentit, Maragall ha criticat el patriotisme "fet de paraules", amb referències "insostenibles" a la convivència i la concòrdia, basades en el "domini i la repressió" i en l'acció "duríssima" de la justícia espanyola.
En aquest sentit, Maragall ha destacat que torna a ser un dia de Nadal "especial" per la presència de presos i exiliats i ha demanat tenir "ben viu" el seu record perquè estan pagant el "preu de la indignitat".






