El CosmoCaixa supera el milió de visitants el 2018 i el CaixaForum n'assoleix 863.000
Les exposicions més concorregudes van ser 'Faraó. Rei d’Egipte', 'Disney', 'Toulouse-Lautrec i l’esperit de Montmartre' i 'T-rex'
ACN Barcelona.-El CaixaForum Barcelona ha tancat el 2018 havent rebut 863.000 visitants, el 15,4% més que el 2017. De les diferents activitats que es van dur a terme durant l’any passat, les exposicions són les que van registrar una afluència més alta de públic, seguides de les activitats educatives, els concerts i les activitats familiars. Concretament, l’exposició 'Faraó. Rei d’Egipte' va ser la més visitada de l’any, seguida de 'Disney. L’art d’explicar històries' i 'Toulouse-Lautrec i l’esperit de Montmartre'. De la seva banda, el CosmoCaixa Barcelona va rebre un total de 1.045.961 visitants, cosa que suposa un augment del 18,2% respecte de l’any anterior. La més visitada és 'T. rex', que va superar els 379.000 visitants.
Fruit de l’aliança estratègica que l’Obra Social 'La Caixa' manté amb el British Museum, 'Faraó. Rei d’Egipte' va aprofundir en la realitat que s’amaga rere les imatges i els objectes d’aquesta civilització que han arribat fins als nostres dies, per desvelar les històries ocultes en les 164 peces incloses en la mostra com a representació d’aquesta antiga civilització. Delicats treballs d’orfebreria, estàtues monumentals i preciosos relleus de temples van acostar als visitants la vida real i de poder de l’antic Egipte.Walt Disney i Toulouse-Lautrec van ser dos dels noms que més públic van atreure a les sales de CaixaForum Barcelona el 2018. A 'Disney. L’art d’explicar històries', els visitants van poder fer un viatge apassionant per l’obra del pare creatiu de Mickey Mouse. La mostra, l’objectiu de la qual era mostrar l’origen d’algunes de les pel·lícules més conegudes de l’estudi, incloïa 215 peces entre dibuixos, pintures, impressions digitals, guions i storyboards, a més d’alguns films, que permetien comprendre el procés que va fer possible l’adaptació de les històries clàssiques a l’animació. Pel que fa a 'Toulouse-Lautrec i l’esperit de Montmartre' (que es pot visitar fins al 20 de febrer), es tracta d’una mostra sense precedents al nostre país, amb 345 obres entre pintures, dibuixos, gravats, escultures, diaris, cartells, fotografies i objectes d’època per conèixer els principals aspectes de l’art francès radical de finals del segle XIX. Hi destaquen noms com ara Toulouse-Lautrec, Vincent van Gogh, Édouard Manet, Louis Anquetin, Pierre Bonnard, Georges Bottini, Pablo Picasso, Maxime Dethomas o Henri-Gabriel Ibels, entre molts d’altres. Mostres al CosmoCaixa 'T. rex' va ser l’exposició més vista de l’any i una de les més visitades de la història de CosmoCaixa, ja que va superar els 379.000 visitants. La mostra va permetre als visitants meravellar-se davant l’esquelet d’extraordinària bellesa d’un dinosaure que va viure a la Terra fa uns 67 milions d’anys. L’esquelet fossilitzat de Trix, de més de 12 metres de llarg, va fer a CosmoCaixa la seva única parada al nostre país en el marc d’una gira internacional.D’altra banda, 'Robots. Els humans i les màquines (en exhibició fins al 3 de febrer de 2019) ha estat una altra de les mostres més visitades aquest any que acaba de finalitzar. S’hi pot fer un recorregut pel passat, el present i el futur de la tecnologia robòtica en àmbits tan variats com la medicina, l’ètica, la recerca, la història i, també, l’art i la literatura. Acull un centenar d’objectes, peces històriques i robots que narren la història de la relació entre els humans i les màquines.






