directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 19:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 7 de gener de 2019 13:11 h

Els taxistes avisen el Govern que bloquejaran "totalment" el MWC "si es posiciona al costat" d'Uber i Cabify

El sector demana que la llei que regularà els VTC inclogui la precontractació obligatòria del servei amb almenys 12 hores d'antelació i el retorn a la base quan no transportin viatgers

ACN Barcelona.-Els taxistes han avisat el Govern que bloquejaran "totalment" el Mobile World Congress (MWC) "si es posiciona al costat" d'Uber i Cabify i no inclou a la llei catalana que regularà els vehicles de lloguer amb conductor (VTC) la precontractació obligatòria del servei amb almenys 12 hores d'antelació i el retorn a la base quan no transportin viatgers. Així ho ha afirmat el portaveu d'Élite Taxi, Alberto 'Tito' Álvarez, en declaracions als mitjans aquest dilluns, quan està prevista una reunió entre les associacions representatives del sector i la Direcció General de Transports, al departament de Territori. Álvarez ha esperat "no haver d'arribar" a la mobilització, ja que veu una actitud "positiva" de la Generalitat.

"Esperem que els nostres polítics cuidin dels taxistes catalans", ha afirmat el portaveu d'Élite Taxi, que ha assegurat que el Govern ha mostrat una "disposició molt bona" des de la vaga indefinida de taxistes del mes de juliol, que van bloquejar durant dies la Gran Via de Barcelona. "Veurem si segueixen complint", ha dit Álvarez. Els taxistes estaven convocats a una reunió aquest dilluns a les 12 h, que ha estat ajornada per la Generalitat, i s'hauria de celebrar al llarg de la jornada. Álvarez ha assegurat que si la Generalitat es nega a acceptar les seves demandes, hi haurà "mobilitzacions molt fortes" aquesta mateixa setmana. Els taxistes exigeixen la precontractació obligatòria del servei amb almenys 12 hores d'antelació i que els VTC -el tipus de llicència que utilitzen Uber i Cabify- tornin a la base si no han d'atendre més viatgers. Álvarez ha afirmat que la feina dels vehicles VTC és sortir de la base amb els serveis precontractats per a tot el dia, ja que si no s'introdueixen "a un sector que no és el seu, el del taxi" gràcies a la tecnologia. "Ens estan traient la nostra feina", ha lamentat Álvarez.Després que l'Estat cedís les competències per regular les VTC a les autonomies que ho volguessin, la Generalitat ha de regular ara el sector abans que acabi la moratòria de quatre anys que estableix el decret llei estatal. En cas que la Generalitat no incorpori les reclamacions dels taxistes al text, celebraran una "gran assemblea" a l'aeroport per determinar quines mobilitzacions prendran, entre les quals podria contemplar-se una vaga indefinida, segons van indicar la setmana passada.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.