directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 23:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 8 de gener de 2019 14:43 h

El Govern aprova la recuperació de les quatre primeres normes suspeses pel TC impulsant una única llei

L'executiu rescata les legislacions d'igualtat efectiva de dones i homes, del canvi climàtic, de les associacions de consumidors de cànnabis, i de l'Agència Catalana de Protecció Social

ACN Barcelona.-El Govern ha aprovat aquest dimarts la recuperació de les quatre primeres normes suspeses pel Tribunal Constitucional (TC) impulsant una única llei. L'executiu ha iniciat així el procés per elaborar una única legislació que doni efectivitat a disposicions anul·lades o suspeses pel tribunal espanyol, tal com ha explicat la consellera de Presidència, Elsa Artadi, a la roda de premsa d'aquest migdia, posterior al Consell Executiu. Les lleis que el Govern vol recuperar en aquest primer bloc de mesures són la d’igualtat efectiva de dones i homes; la Llei del canvi climàtic; la Llei de les associacions de consumidors de cànnabis; i la Llei de l’Agència Catalana de Protecció Social. En les properes setmanes s’iniciarà la tramitació d’altres lleis impugnades, suspeses i anul·lades.

A la roda de premsa, Artadi ha concretat que l'objectiu és que totes les lleis "funcionin" i que, en aquest sentit, l'executiu el que fa és regular el contingut de les normes, segons els "condicionants" legals existents per tal que el TC no les torni a tombar. "El que fem és redactar-ho de manera que el Constitucional ens diu que ho podem redactar, d'acord amb la seva jurisprudència", ha detallat la portaveu.Els articles que es recuperenEl Govern ha aprovat, doncs, la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei per endegar alternatives legals que donin efectivitat a aquestes disposicions anul·lades o que es troben suspeses. L'executiu que presideix Quim Torra vol que, a través d'aquest recurs legal, es recuperi en primer lloc la llei 17\/2015 d’igualtat efectiva de dones i homes, ja que el recurs d’inconstitucionalitat va provocar la suspensió, des del dia 25 de abril de 2016 dels articles 33, 36 (apartats 1 a 4), 39, 40, 41, 44 i 59 a 64. Posteriorment, la sentència del 159\/2016, de 22 de setembre, va declarar la inconstitucionalitat i nul·litat dels articles. 33; 36.1, 3 i 4; 39.1, 2 i 3; 40; 41.2, 3 i 4 i 44.Pel que fa a la Llei 16\/2017 del canvi climàtic, el Govern recupera l'article 19.4, l'únic que continua suspès després que la interlocutòria del TC del 21 de març de 2018 aixequés la suspensió de la resta de preceptes impugnats. L'article 19.4 preveia que la Generalitat no concedís permisos d'exploració per a l'obtenció de gas i petroli d'esquist per fracturació hidràulica horitzontal ('fracking'), incloent-hi la relacionada amb l'obtenció de gas metà de capes de carbó amb utilització de fracturació induïda.En tercer lloc, el Govern recupera també la llei 13\/2017, del 6 de juliol, de les associacions de consumidors de cànnabis, norma aprovada fruit d’una Iniciativa Legislativa Popular (ILP). El compromís del Govern és de treballar conjuntament amb les entitats promotores de la ILP per intentar cercar un redactat que pugui fer guanyar "vigència" a la llei recentment anul·lada, en la línia d’altres textos legals existents.Finalment, l'executiu recupera els apartats c, d i h de l'article 3.1 de la llei 21\/2017, del 20 de setembre, de l’Agència Catalana de Protecció Social. La interlocutòria del TC 32\/2018 va aixecar la suspensió de la resta de preceptes de la norma. Els articles encara suspesos conferien a l’Agència de Protecció Social de Catalunya les funcions de gestionar els recursos que en un futur li siguin atribuïts, relacionar-se amb organismes equivalents i altres administracions públiques per a la col·laboració mútua i gestionar les prestacions en què calgui tenir en compte canvis de residència o períodes de carència o d'acreditació transcorreguts en altres contrades.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.