directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Occidental doble fletxa Dimecres, 9 de gener de 2019 19:20 h

La Fura dels Baus arriba aquest cap de setmana al Teatre-Auditori Sant Cugat amb 'Carmina Burana'

S'han programat quatre funcions d'aquesta òpera que Carlus Padrissa dirigeix sobre la partitura de Carl Orff

ACN Barcelona.-La Fura dels Baus portarà aquest cap de setmana al Teatre-Auditori Sant Cugat el muntatge 'Carmina Burana', en el qual mescla llum, música, projeccions i líquids. En total es faran quatre funcions en tres dies, de l'11 al 13 de gener, i és l'única oportunitat per poder veure l'espectacle a Catalunya que després farà gira per l'Estat. El 'Carmina Burana' de Carl Orff en mans de La Fura dels Baus i amb l'imaginari de Padrissa s’ha traduït en una posada en escena amb fortes imatges escèniques, amb la intenció d'il·lustrar uns textos que, a pesar de tenir més de 800 anys, parlen de temes universals.

L'espectacle ha viatjat pels tres continents i congregat a més de 200.000 espectadors, un muntatge amb música en directe protagonitzada per un cilindre de 8 metres. L'original 'Carmina Burana' és una col·lecció de poemes dels segles XII i XIII, que s'han conservat en un únic còdex trobat en 1803 per Johann Christoph von Aretin a l'abadia de Benediktbeuern, a Baviera; i que actualment es conserven a la Biblioteca Estatal de Baviera a Munic. El còdex recull un total de 300 poemes, escrits majoritàriament en llatí, alemany i francès. En aquests poemes s'enalteix el plaer per viure i l'interès pels plaers terrenals, per l'amor carnal i pel gaudi de la natura, sempre amb una mirada crítica i satírica cap als estaments socials i eclesiàstics de l'època. Carl Orff va compondre la seva 'Carmina Burana' entre 1935 i 1936, i es va basar en 24 poemes del còdex original. Fins el proper mes de juny, la companyia farà gira per l’Estat amb l'espectacle, però a Catalunya la única oportunitat de veure-la és aquest cap de setmana a Sant Cugat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.