directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 23:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 10 de gener de 2019 10:33 h

El govern espanyol acusa el PP de negociar valors democràtics amb Vox

Batet veu “preocupant” l’acord assolit a Andalusia i recorda que la dreta europea prova d’aillar les formacions ultres

ACN Madrid.-La ministra de Política Territorial, Meritxell Batet, ha expressat aquest dijous la “preocupació” del seu executiu per l’acord assolit pel PP i Vox a Andalusia per a la investidura de Juanma Moreno, i ha acusat els populars d’haver negociat sobre valors democràtics per aconseguit aquest suport. “Vox és una força política que qüestiona coses molt bàsiques, valors democràtics com la igualtat entre homes i dones que esta a la Constitució i que cal garantir”, ha dit Batet, que ha assegurat que la formació de Santiago Abascal desplega un discurs “preconstitucional i predemocràtic”.

En aquest sentit, ha respost les manifestacions del secretari general del PP, Teodoro García Egea, que ha afirmat que ell prefereix seure amb Vox que amb forces independentistes. Segons Batet “hi ha una diferència substancial” perquè “quan el PP s’asseu amb Vox es posa a discutir el programa de Vox, i les seves idees”, mentre que quan el govern espanyol negocia amb la Generalitat o amb forces independentistes “no s’asseu a negociar les propostes dels independentistes sinó uns pressupostos”. “La pregunta és si per al PP és negociable la lluita contra la violència de gènere, o sortir de la UE, o els valors democràtics i el respecte a tots els Drets Humans, i per tant el tractament que Vox vol donar als migrants, que són persones”, ha apuntat. En aquest sentit ha destacat que les dreta europea ha provat d’aïllar l’extrema dreta als països on ha irromput, mentre que a l’Estat hi ha pactat. Per la seva banda, la ministra d'Economia, Nadia Calviño, considera "lamentable" que PP i Cs "no hagin dubtat i finalment s'hagin llançat als braços de la ultradreta" a Andalusia. "Em sorprèn que Cs no hagi escoltat els partits germans en l'àmbit europeu que tenen molt clar que no s'ha de donar entrada als governs a aquest tipus de partits", ha dit. Segons Calviño, PP i Cs "estan fent la campanya electoral de Vox de cara a les properes eleccions" i "tothom ha de fer una reflexió" per aturar les idees "xenòfobes i retrògrades". La ministra d'Economia també s'ha mostrat preocupada per les mesures fiscals anunciades a l'acord entre PP, Cs i Vox, que inclouen, ha dit "reduccions massives d'impostos". "Em preocupa que facin bandera d'una reducció massiva d'impostos sense explicar quina despesa reduiran per poder mantenir l'equilibri pressupostari, que és imprescindible", ha remarcat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.