Un diputat alemany suggereix la possibilitat d'un debat sobre Catalunya al Bundestag
Andrej Hunko (Die Linke) creu que a Alemanya hi haurà cobertura mediàtica del judici del procés perquè "és un afer europeu"
ACN Barcelona.-El diputat alemany Andrej Hunko ha insinuat que el seu partit, Die Linke, podria impulsar un debat sobre Catalunya al parlament federal, el Bundestag. En unes declaracions a l'ACN, Hunko ha dit que "com a mínim hi haurà preguntes" parlamentàries en els propers mesos a la cambra germànica. El representant de la formació d'esquerres també ha dit que a Alemanya hi haurà cobertura mediàtica del judici del procés perquè "és un afer europeu", alhora que ha reclamat la implicació d'institucions com el govern alemany, la UE i Consell d'Europa contra l'empresonament de líders independentistes. Hunko s'ha convertit aquest dimecres en el primer diputat del parlament alemany que visita els presos a Lledoners.
"Hi haurà iniciatives parlamentàries al Bundestag", ha explicat Hunko preguntat per possibles accions de Die Linke coincidint amb el judici del procés. "Potser també podem generar un debat" a la cambra, ha afegit. Segons ell, també intentaran "posar sobre la taula" la situació de Catalunya a la propera sessió del Consell d'Europa, del 21 al 25 de gener, on "s'haurien d'abordar aquest tipus de qüestions de democràcia i drets humans". Per Hunko, la UE i el govern germànic "haurien d'involucrar-se més, potser amb algun tipus de mediació", ja que "més d'un 10% dels parlamentaris escollits en les últimes eleccions a Catalunya són a la presó o a l'exili". A més, ha explicat que a Alemanya "no hi ha en aquests moments massa cobertura" del conflicte entre les administracions catalana i espanyola, però que "això canviarà" quan el judici als líders del procés comenci al Suprem. "És un afer gros, un judici important, és un afer europeu", ha opinat. Hunko ha recordat que quan l'expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, va ser empresonat a Neumünster, "va haver-hi molta simpatia" vers ell entre la població alemanya. Ara, però, "molta gent pensa que amb el nou president espanyol, les coses s'han relaxat". Segons ell, Die Linke i el grup europeu Esquerra Unitària Europea tenen "interès" a observar el judici. "Hauria de ser observat per diputats, ONGs com Amnistia i per associacions d'advocats", creu. De la reunió amb els líders a Lledoners, Hunko ha destacat que "ha estat molt interessant saber que pels presoners, el Tribunal Europeu de Drets Humans és un gran objectiu". A banda de ser a Lledoners, el polític germànic s'ha trobat aquest dimecres amb el conseller d'Acció Exterior, Alfred Bosch, i amb diputats del Parlament de Catalunya.






