directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 17:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 14 de gener de 2019 09:18 h

El govern espanyol denega el permís perquè l'Open Arms salpi cap a les aigües de Líbia

El capità marítim de Barcelona argumenta que els estats de la zona es neguen a acollir els nàufrags rescatats

ACN Barcelona.-El capità marítim de Barcelona, que depèn del Ministeri de Foment, va denegar la setmana passada el permís perquè l'Open Arms salpi cap a les aigües de Líbia en una nova missió, segons ha avançat l'Ara i ha confirmat després l'ONG. L'entitat ha presentat al·legacions, però de moment el vaixell està bloquejat i només podrà operar en aigües espanyoles. El principal argument de la resolució, a la qual ha tingut accés l'ACN, és que els estats de la zona estan vulnerant el dret marítim internacional en negar-se a acollir els nàufrags rescatats, el que fa que el vaixell hagi hagut d'esperar "amb un elevat nombre de persones a bord i després viatjar durant períodes de diversos dies creuant el Mediterrani per arribar a un port segur".

La resolució també remarca que el vaixell no compta amb els certificats que garanteixin el compliment de la normativa internacional per al transport d'un nombre elevat de persones a bord, perquè l'embarcació està certificada per a 18 persones en el seu funcionament normal. Signa la decisió el capità marítim de Barcelona, Javier Valencia Alonso."Impedir-nos salvar vides és irresponsable i cruel. Polítics covards posen en marxa el comptador de morts", ha apuntat Òscar Camps, director de l'ONG, a través de Twitter.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.