directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 22:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimarts, 15 de gener de 2019 20:18 h

Concentració massiva a la plaça Sant Jaume de Barcelona en suport de les dones d'Andalusia i en contra de Vox

L'acció ha tingut lloc en paral·lel a les convocades a diversos punts de l'Estat sota la consigna 'cap pas enrere'

ACN Barcelona.-3.000 persones segons la Guàrdia Urbana s'han concentrat aquest dimarts, a partir de les set de la tarda, a la plaça Sant Jaume de Barcelona com a mostra de suport a les dones d'Andalusia, després de la irrupció al Parlament d'aquella comunitat de la força d'extrema dreta Vox amb 12 diputats. El partit ha protagonitzat durant les negociacions encapçalades pel PP per formar govern una polèmica destacada per la condició de retirar les lleis contra la violència de gènere a canvi de donar suport a un executiu de populars i Ciudadanos, proposta que finalment no va prosperar. Tot i això, centenars de dones s'han concentrat avui davant del Parlament d'Andalusia, on ha començat el debat d'investidura, per denunciar l'actitud de la formació liderada per Santiago Abascal.

A banda, s'han convocat diferents concentracions arreu de l'Estat per donar suport a aquesta iniciativa. A Barcelona, la convocatòria la signava l'anomenada Xarxa Feminista, i tenia com a lema la consigna 'cap pas enrere'.En un comunicat, el Col·lectiu de Dones i Feministes de Tota Andalusia ha cridat a denunciar "el sistema patriarcal" que cada dia "agredeix", "viola" i "assassina" les dones, així com la "justícia patriarcal" que "només" les creu quan són "assassinades". A banda, cridava a reivindicar que segueixen essent les dones les que sostenen la vida perquè "recau" en elles "el pes de les cures" i són les que fan les feines més precaritzades.Al comunicat, les feministes andaluses alerten: "Ara és Andalusia, però d'aquí a poc aquesta amenaça d'involució es pot fer realitat a tot l'Estat".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.