directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 04:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 16 de gener de 2019 19:30 h

Els eurodiputats independentistes celebren "les crítiques" sobre l'afer català al debat amb Sánchez a l'Eurocambra

Ciutadans recrimina al president espanyol que condemni els "nacionalismes" com a "forces destructives" a Europa i alhora governi amb el seu suport a l'Estat

ACN Estrabsurg.-Els eurodiputats Josep-Maria Terricabras i Jordi Solé (ERC) i Ramon Tremosa (PDeCAT) lamenten en declaracions a l’ACN la falta de referències a la situació a Catalunya en el discurs inicial de Pedro Sánchez a l’Eurocambra. Amb tot, celebren que en el torn de rèpliques diversos eurodiputats hagin fet "crítiques" sobre l'empresonament preventiu dels líders independentistes. "Ha reclamat la vigència dels valors europeus, però ell és president d'un estat membre on hi ha presos polítics", ha alertat Solé. Per contra, l'eurodiputada Teresa Giménez Barbat (de la delegació de Cs), ha valorat positivament que el president espanyol hagi "assenyalat que no hi ha presos polítics" i defensat el sistema judicial de l'Estat, però li ha recriminat que governi amb el suport dels independentistes.

"Les mateixes forces que ell veu com destructives són les que li estan donant suport", ha criticat Barbat, fent al·lusió als nacionalismes en la Guerra dels Balcans. Així, ha assegurat que Sánchez "està alimentant la fera" acceptant el suport dels independentistes.Tremosa ha criticat també que Sánchez no hagi dit "res” sobre les detencions aquest dimecres dels alcaldes de la CUP, "practicades sense ordre judicial" a Girona, o sobre "la situació dels presos polítics catalans". Tot i això, ha remarcat que el president espanyol "no ha pogut evitar" que eurodiputats de països com Alemanya, França o el Regne Unit "fessin una crítica sobre la situació de Catalunya" i "una denúncia molt contundent" del que passa a l'Estat.Sobre la discussió de l'afer català al plenari, l'eurodiputat Francesc Gambús, exmembre d'Unió Democràtica de Catalunya i independent dins del grup dels populars europeus, ha reconegut no estar "sorprès" pel fet que al debat s'hagi parlat "molt" de "qüestions domèstiques".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.