directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 17 de gener de 2019 18:21 h

Bosch: "Per cada euro que la Generalitat dedica a Exteriors, el ministeri en dedica 100"

El conseller reclama a l'oposició donar suport als pressupostos per "ser més solidaris" en cooperació internacional

ACN Barcelona.-El conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Alfred Bosch, ha defensat la despesa que el Govern fa en Acció Exterior en una compareixença aquest dijous al Parlament per presentar els eixos del seu mandat. Segons Bosch, "per cada euro que la Generalitat dedica en servei exterior, el ministeri d'Exteriors en dedica 100". El conseller també ha reclamat a l'oposició donar suport als pressupostos del 2019 per "ser més solidaris" en cooperació internacional. En aquest sentit, ha anunciat que si els comptes reben la llum verda del Parlament, la despesa de l'executiu en cooperació ascendirà de 32,1 a 42,8 MEUR. En cas contrari, s'ha compromès a augmentar "el que sigui possible" la inversió en aquest àmbit.

El conseller ha afirmat que el seu departament preveu destinar 7,5MEUR a Acció Exterior, "menys d'un 1% comparat amb els pressupostos espanyols". En aquest sentit, ha explicat que durant el 155, la reacció del personal del govern espanyol que va gestionar Exteriors va ser de "sorpresa" quan van veure "el que costen les delegacions" i el nombre de treballadors al departament. Bosch ha dit que es continuarà la reobertura de les delegacions tancades pel 155, i ha explicat que ja està obert el concurs públic per a les places de representant del Govern a Portugal, l'Europa central i els Països Bàltics, l'única que no és una reobertura, sinó que s'engega per primera vegada. Segons el conseller, també hi ha la "voluntat clara" d'expandir la desenvolupar més relacions amb l'Àfrica, l'Àsia i Amèrica per arribar "als cinc continents".Alfred Bosch creu que durant el seu mandat té "la intenció d'explicar la situació de Catalunya al món, només allò que està passant, la veritat", com ara que el país viu "un moment excepcional" al qual, ha expressat, hi contribueixen els efectes del 155 i les accions policials durant l'1-O. Pel que fa a la cooperació internacional, ha reclamat el suport de l'oposició per aprovar els pressupostos a fi d'augmentar "de forma significativa" la partida per aquest àmbit fins als 42,8MEUR. Segons Bosch, el Govern vol complir amb l'objectiu internacional de destinar el 0,7% a cooperació "abans del 2030", i aprovar els comptes faria "molt més factible" el "camí cap a l'assoliment" d'aquesta marca. "Si aprovem els pressupostos, podrem ser més solidaris; si no, no ho podrem ser tant", ha dit, tot i que s'ha compromès a incrementar l'aportació si es prorroguen els comptes amb més "austeritat" i "eficàcia" en altres àmbits. Poc després de la reunió entre la vicepresidenta espanyola Carmen Calvo, i els consellers Pere Aragonès i Elsa Artadi, Bosch ha confiat que les comissions bilaterals Generalitat-Estat, que depenen d'Exteriors en la part catalana, seran una eina "útil" en el diàleg entre els dos executius. Pel que fa a Transparència, que també penja de la seva cartera, Bosch s'ha compromès a contribuir a que l'administració catalana sigui un dels "referents mundials" en aquest àmbit. També s'ha refermat en la intenció de "continuar" amb la gestió dels seus predecessors Raül Romeva i Ernest Maragall en les línies generals d'acció d'Exteriors.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.