directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 17:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 18 de gener de 2019 14:26 h

Marlaska sobre Girona: "Un operatiu supervisat per una autoritat judicial no es pot considerar desproporcionat"

El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha defensat l'operació policial que va acabar amb 16 detinguts a Girona aquest dimecres i ha negat que sigui "ni desproporcionada ni inacceptable". Marlaska ha remarcat que l'operació va estar "supervisada en tot moment" tant pel jutge com el fiscal, que la policia actuava com a "policia judicial" i que el jutge i el fiscal van estar informats "en tot moment". "Un operatiu supervisat per una autoritat judicial no es pot considerar ni com a hipòtesi ni desproporcionat ni inacceptable", ha manifestat en la roda posterior al Consell de Minsitres. Marlaska ha recordat que la investigació s'obre després d'un "tall violent" de les vies de l'AVE a Girona en el primer aniversari de l'1-O i després que Adif presentés una denúncia.

ACN Madrid.-El ministre de l'Interior ha defensat l'operació policial de dimecres, on 16 persones van ser detinguts per la policia espanyola per un suposat delicte de desordres públics per haver tallat les vies de l'AVE l'1 d'octubre de 2018. Les detencions es van sense ordre judicial i sense cap citació prèvia. Entre els arrestats, hi havia els alcaldes cupaires de Celrà i Verges, el fotoperiodista Carles Palacio o un nebot del president Quim Torra, entre d'altres. Tots ells estan en llibertat a l'espera que els citi el jutge, investigats per delictes públics. El ministre ha confirmat que no hi havia ordre judicial però ha defensat que la policia podia fer les detencions perquè actuava com a "policia judicial". A més, remarca que des que s'obre la investigació judicial, la policia treballa en col·laboració amb el jutge i el fiscal per identificar-ne els responsables. "L'operació de dimecres, com tota la resta d'operacions en el marc d'una causa judicial oberta, en tot moment va estar supervisada pel fiscal i pel jutge d'instrucció", ha manifestat. El ministre afegeix que "en tot moment" tant el jutge com el fiscal van estar informats "de tot el conjunt d'actuacions". La consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Elsa Artadi, i el vicepresident, Pere Aragonès, van demanar explicacions al govern espanyol en la reunió a Madrid d'aquest dijous. A més, van anunciar una denúncia per suposat delicte de detenció il·legal.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.