Moove Cars alerta a la Generalitat que la regulació dels VTC li pot costar 1.100 milions d'euros
L'empresa, que gestiona una flota de vehicles d'aquest tipus, denuncia que conté mesures "discriminatòries i desproporcionades"
ACN Barcelona.-Moove Cars ha alertat a la Generalitat que la regulació del servei VTC li pot costar 1.100 milions d'euros en concepte de responsabilitat patrimonial "com a indemnització per l'expropiació de llicències", a banda de comportar l'acomiadament de més de 3.000 persones. L'empresa, que gestiona una flota de vehicles d'aquest tipus, ha afirmat que la proposta anunciada pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, "l'aboca a aturar l'activitat" a Barcelona. L'empresa també ha afirmat que les mesures que inclou el decret –precontractar entre quinze minuts i una hora abans, prohibir la geolocalització i obligar a tornar a la base després de cada servei- són "absolutament discriminatòries i desproporcionades".
A parer d'aquesta empresa, el plantejament actual és "totalment injust" perquè no afectarà les aplicacions mòbils de les emissores de ràdio-taxi, "que a la pràctica ofereixen el mateix servei que Uber i Cabify". Per tant, afegeix, posa els propietaris de llicències de VTC en una situació de "desavantatge" davant dels "competidors més directes". També indica que les mesures "atempten contra la llibertat de mercat" i preserven el "monopoli" del taxi. A banda, la firma acusa Calvet d'utilitzar la figura del decret llei per "evitar" impugnacions, i considera que la seva decisió és "totalment incoherent" amb la política del Govern en matèria de ciutats intel·ligents (en referència al vocable anglès 'smart cities') i "d'atracció de talent i inversions". També considera que comportarà danys a la indústria de l'automòbil.Finalment, l'entitat demana empara al vicepresident del Govern i conseller d'Economia, Pere Aragonès, així com al conseller de treball, Afers Socials i Familíes, Chakir el Homrani, i al conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró.






