directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 21:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 28 de gener de 2019 11:38 h

Desarticulen una organització criminal que introduïa droga a Barcelona i Roma des de Sudàfrica i Brasil

La investigació comença amb la detenció d'un home a l'Aeroport del Prat que transportava 3,5 quilos d'heroïna

ACN Barcelona.-La Guàrdia Civil ha desarticulat, en una operació conjunta amb la Guardia di Finanza italiana, una organització criminal que es dedicava a introduir heroïna i cocaïna a l'estat espanyol i a Itàlia des de Sudàfrica i Brasil. La investigació va començar amb la detenció d'un home de nacionalitat espanyola a la duana de la T-1 de l'Aeroport de Barcelona-El Prat l'abril de l'any passat quan intentava introduir 3.493 grams d'heroïna, amagats en el doble fons d'una maleta facturada en un vol procedent de Sudàfrica. En el marc de l'operació, s'han detingut quatre persones, tres de nacionalitat espanyola i una de somali, com a presumptes autores de delictes de tràfic de drogues i pertinença a organització criminal, i a més dels 3,5 quilos d'heroïna, s'han intervingut 8.245 grams de cocaïna. El destí final de la droga eren les ciutats de Barcelona i Roma.

Després de la detenció a l'aeroport del Prat, la Guàrdia Civil va obrir noves línies d'investigació i va identificar una xarxa criminal que operava entre Barcelona, Madrid i Roma, en una operació policial que s'ha anomenat 'Johans'. La Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Barcelona i la Guardia di Finanza de Roma van crear un equip conjunt per aconseguir un intercanvi fluid d'informació i col·laboració entre els dos països. La investigació ha estat dirigida pel Jutjat de primera instància i instrucció número 3 del Prat de Llobregat. Modus operandi i detencionsL'organització estava dividida en dues parts; una situada entre Madrid i Barcelona, encarregada de la captació de missatgers ('drivers') que transportessin la droga, i una altra a Roma, que es dedicava al subministrament tant en els llocs d'origen com en els de destí, així com del finançament de l'organització. La Guardia di Finanza va detenir el juliol passat un altre missatger i membre de l'organització en el control de duanes de l'Aeroport de Roma-Fiumicino quan intentava entrar a Itàlia amb 4.250 grams de cocaïna amagats en un equipatge en un vol procedent del Brasil. Després d'aquestes detencions, l'organització va quedar molt debilitada econòmicament i material, de manera que el cap que operava des de l'Estat, amb domicili a Madrid, va viatjar a Roma i posteriorment al Brasil per realitzar ell mateix un enviament de droga. Quan va tornar a Itàlia l'agost passat, va ser detingut per la Guardia di Finanza a l'Aeroport de Roma-Fiumicino en intentar entrar a Itàlia amb 3.995 grams de cocaïna en un doble fons de maleta. A finals d'octubre, la Guàrdia Civil va realitzar la fase d'explotació de l'operació amb dos registres en domicilis, un a Madrid i un altre a Barcelona. Va intervenir diversos equips informàtics, telèfons mòbils i documents d'enviament de diners. En el registre a Barcelona, va detenir una persona de nacionalitat somali per pertinença a organització criminal i tràfic de drogues.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.