ERC, a Batet pels pressupostos: "Són unes declaracions bastant esperpèntiques"
Vilalta diu que no han rebut "contrapropostes" dels comuns i qüestiona si hi ha "bona fe negociadora" de CatECP per aprovar els comptes de la Generalitat
ACN Barcelona.-La portaveu d'ERC, Marta Vilalta, s'ha mostrat sorpresa aquest dilluns per les paraules del portaveu parlamentari de JxCat, Albert Batet, que ha apel·lat a la responsabilitat d'ERC i els comuns per tirar endavant els comptes. "Com comprendreu, a vegades sembla que s'oblidi qui forma part del govern de Catalunya, una coalició de JxCat i ERC, són bastant esperpèntiques aquestes declaracions", ha etzibat a Batet en roda de premsa a la seu dels republicans. I en defensar els números del vicepresident i conseller d'Economia, Pere Aragonès, Vilalta també ha recriminat als comuns que hagin optat per suspendre les negociacions: "No hi ha hagut cap contraproposta; i això ens fa evidenciar que potser no hi ha hagut bona fe negociadora, que potser mai hi ha hagut voluntat de negociar-los", ha apuntat.
Després que els comuns s'aixequessin de la taula, Vilalta ha assegurat que Economia ha estat "contínuament transparent i responsable" en la negociació amb CatECP per desencallar els comptes, i que se'ls ha donat "tota la informació". "Hi seguirem insistint; parlant amb tothom i no ens aixecarem de cap taula de negociació amb els comuns o amb qui faci falta, però hi ha d'haver bona voluntat de negociació, predisposició de parlar i negociar, i amb confiança i sinceritat poder treballar per aprovar-los", ha insistit la portaveu dels republicans en roda de premsa a la seu del partit. Vilalta ha citat les reunions globals i sectorials amb el grup que lidera Jéssica Albiach "com a prova" de transparència per negociar i aprovar els pressupostos. "Per tant no s'entén aquest canvi ara mateix quan hi havia voluntat i execiri de transparència i responsabilitat, i els emplacem a tornar-se a asseure i fer contrapropostes a les taules de negociació" per tramitar i aprovar uns números que els republicans defensen en clau social. Tot plegat ho ha dit després que aquest cap de setmana els comuns optessin per aixecar-se de la taula de negociació amb el Govern i que aquest matí la presidenta del grup assegurés que ara per ara els comuns hi presentarien una esmena a la totalitat.






