directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 22:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Pla d'Urgell doble fletxa Dimarts, 29 de gener de 2019 10:04 h

Ultimen un acord per evitar el judici a l'acusat de matar la seva mare i intentar-ho amb el seu germà a Bellvís

L'Audiència de Lleida acollirà dimecres una vista a porta tancada en què es pactarà la condemna, si el jove reconeix els fets

ACN Lleida.-El jove acusat de matar la seva mare i d'intentar-ho amb el seu germà durant una discussió, el 7 d'abril del 2017, a la casa on vivia la família a Bellvís (Pla d'Urgell), podria evitar el judici. L'Audiència de Lleida acollirà demà dimecres una vista a porta tancada en què les parts intentaran arribar a un acord, si el jove reconeix els fets. El ministeri públic considera M. N. S. autor dels delictes d'homicidi i de temptativa d'homicidi i li demana 8 i 6 anys de presó, respectivament, amb les circumstàncies agreujants de parentesc i de superioritat respecte a les víctimes, ja que els va atacar amb un ganivet "de grans dimensions", i l'eximent incompleta d'alienació mental.

Els fets van tenir lloc el 7 d'abril del 2017 quan l'acusat es trobava al domicili familiar juntament amb la seva mare i el seu germà. Cap a les vuit del vespre, el germà de l'acusat es va adonar que li faltaven 5 euros a la cartera li va dir a la seva mare que sospitava de l'acusat. La mare va anar a recriminar a l'acusat els fets i es va iniciar una discussió al menjador entre mare i fill durant la qual M. N. S. va clavar a la seva mare diverses ganivetades, dues a la regió cervical i una a l'espatlla dreta, que, minuts més tard i a causa de l'hemorràgia, van provocar la mort de la dona, de 49 anys d'edat. La víctima també presentava diverses ferides a les mans que s'hauria fet mentre intentava defensar-se de l'atac.Segons l'escrit del ministeri públic, el germà del presumpte autor dels fets va acudir al menjador en sentir els crits d'auxili de la seva mare i en arribar va trobar la dona a terra envoltada de sang. Aleshores es va dirigir cap a l'acusat per intentar prendre-li el ganivet i es va iniciar una baralla entre els dos. L'acusat va apunyalar també el seu germà "amb la intenció d'acabar amb la seva vida", sense aconseguir-ho, tot i que li va provocar ferides a les mans, la cara i a l'espatlla. Segons recull l'escrit de la fiscalia, durant l'atac al seu germà, l'acusat va pronunciar expressions com ara "estic boig, no puc parar!" tot i que finalment el germà ferit va poder raonar amb ell i va aconseguir que deposés la seva actitud agressiva i intentés auxiliar la seva mare trucant a 112, malgrat que la dona ja era morta. La fiscalia sosté que, en el moment dels fets, M. N. S. patia "esquizofrènia paranoide subcrònica, amb trastorn i dependència per l'ús d'alcohol i cànnabis, agreujada per un mal compliment terapèutic i un consum important de substàncies tòxiques", la qual cosa col·loca l'acusat "en una situació de contacte deficient amb la realitat" per la qual "existia una greu alteració de la seva capacitat d'entendre i obrar conforme a la seva voluntat".Per tot això, a més dels 14 anys de presó, la fiscalia també sol·licita per l'acusat 5 anys de llibertat vigilada per a l'acusat, un cop finalitzi la pena de presó que se li imposi, i la privació del dret a tenir o portar qualsevol arma durant un període de 10 anys. A la vegada, el ministeri públic demana que l'acusat no es pugui acostar a menys de 250 metres ni comunicar-se durant 10 anys amb el seu germà, més enllà de la pena de presó que hagi de complir. D'altra banda, el ministeri fiscal sol·licita que l'acusat indemnitzi, amb la quantitat que estableixi la sala, el seu germà i el seu pare per haver matat la seva mare, i en el cas del germà, també per les ferides patides com a conseqüència de l'agressió.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.