directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 29 de gener de 2019 19:27 h

L'1 de febrer, nova data prevista per al trasllat dels presos a Madrid

El secretari general d'Institucions Penitenciaries comunica al Tribunal Suprem el nou calendari

ACN Madrid.-El trasllat dels nou líders independentistes a presons de Madrid està previst per a aquest divendres, 1 de febrer. Així ho ha comunicat el secretari general d'Institucions Penitenciaries (que depèn del Ministeri de l'Interior) a la sala segona del Tribunal Suprem a través d'una diligència d'ordenació, a la que ha tingut accés l'ACN. En la resolució es detalla que, d'aquesta manera, els presos ja podran estar a disposició del tribunal a partir del dia 2 de febrer. Inicialment, la direcció general de Serveis Penitenciaris del Departament de Justícia havia remès una comunicació en la mateixa línia que apuntava com a data per al trasllat aquest dimarts 29 de gener. Finalment, però, la data ha quedat posposada. Cap dels dos governs dona més detalls sobre el trasllat i des del Ministeri de l'Interior al·leguen motius de seguretat.

La nova data prevista per al trasllat fins a Madrid dels presos independentistes és l'1 de febrer. Inicialment, va transcendir la data del 29 de gener a través d'una diligència d'ordenació del Tribunal Suprem, on la Direcció General de Serveis Penitenciaris de la Generalitat informava al tribunal que el trasllat es faria aquell dia. Una data que, finalment, s'ha posposat. De fet, algunes defenses s'han mostrat receloses amb la nova data i desconfien que el trasllat es faci efectiu aquest dia. Asseguren que hi ha molt "hermetisme" al voltant del trasllat i que ja s'han fet diversos canvis en el calendari. Ara, novament, el Tribunal Suprem ha rebut una altra comunicació. Aquest cop prové de la secretaria general d'Institucions Penitenciaries –que depèn del Ministeri de l'Interior- on s'assenyala que la data del trasllat serà l'1 de febrer per tal que estigui a disposició del tribunal el dia 2 (tot i ser dissabte). Carme Forcadell, Dolors Bassa, Oriol Junqueras, Raül Romeva, Joaquim Forn, Josep Rull, Jordi Turull, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart seran traslladats a Madrid per a la celebració del judici al Tribunal Suprem. La data de l'inici del judici no s'ha donat a conèixer encara i es preveu que el tribunal emeti aquesta setmana la interlocutòria d'admissió de prova on també hi haurà una providència que assenyali el calendari. La setmana passada, el president del tribunal, Manuel Marchena, va enviar una carta al ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, on apuntava que el judici començaria "previsiblement" al voltant del 5 de febrer.Trasllat directes des de Brians 2Està previst que els Mossos traslladin els presos des de Lledoners (homes), Puig de les Basses (Bassa) i Mas d'Enric (Forcadell) fins a Brians 2, que serà el centre on faran el canvi de custòdia amb la Guàrdia Civil. Des d'allà, l'institut armat els traslladarà directament a les presons de Soto del Real, als homes, i a Alcalá-Meco, a les dones.Aquests seran els centres penitenciaris on estaran reclosos mentre duri el judici i cada dia que hi hagi sessió seran traslladats al Tribunal Suprem.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.