directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 16:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 30 de gener de 2019 14:58 h

Paco Mir i Jaume Vilaseca porten al Teatre Victòria l'òpera 'Les noces de Fígaro' de Mozart en versió jazz

L'obra "s'atreveix" a alterar les partitures originals en un "experiment" que uneix lírica i contemporaneïtat amb un to còmic

ACN Barcelona.-L'actor i director Paco Mir i el compositor Jaume Vilaseca portaran del 7 al 10 de febrer al Teatre Victòria el seu "experiment" de convertir Mozart en jazz. En comptes d'una orquestra, qui acompanya els cantants lírics a 'Les noces de Fígaro' és un trio de jazz, que reinventa la partitura i s'obre a la improvisació. "Amb Shakespeare pots fer el que et surti dels nassos, però amb l'òpera no", ha dit Mir aquest dimecres a la presentació de l'obra, un "invent" per trencar la falta de permissibilitat que hi ha en aquest gènere. Amb cantants i músics del Conservatori del Liceu, Mir fa una reducció còmica simplificant la trama del compositor austríac en 90 minuts. "Mozart es un 'jazzero' del segle XVIII", ha assegurat Mir.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.