directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 05:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimecres, 30 de gener de 2019 21:23 h

Toni Albà desperta el desig sexual amb la comèdia 'Desexperats' al Teatre del Raval

Lluís Altés, Manel Piñero i Mingo Ràfols protagonitzen una obra amb la intenció de fer una "festa amb molt de morbo" al teatre

ACN Barcelona.-Toni Albà dirigeix la comèdia 'Desexperats', que s'estrena l'11 de febrer i estarà els divendres i dissabtes de febrer al Teatre del Raval amb la intenció de fer-hi una "festa amb molt de morbo". Quatre històries amb el desig sexual com a motor formen l'espectacle en el qual Lluís Altés, Manel Piñero i Mingo Ràfols es posen en el paper de quatre personatges diferents. "Tots tres es van combinant d'home, de dona, de gais o transsexuals", ha explicat Albà a l'ACN aquest dimecres. Amb text de Rafel Barceló i Tomàs Fuentes i els boleros d'Antonio Santoyo, l'obra representa un "repte" per, a més del desafiament interpretatiu, la modesta producció del projecte. "Aquí anem a lo essencial, no tenim un gran fons amb llums", ha dit Albà.

Toni Albà cus ell mateix el vestit que es posarà Piñero per fer el rol femení. Un exemple de com ha dissenyat i construït l'escenografia que malgrat és de la seva productora, assegura que l'han produït conjuntament amb Altés, Piñero i Ràfols. "La base se l'han comprat cadascú. Tot esta fet, reciclat i a mirar la 'pela' perquè sinó no hi ha manera de produir-ho", ha dit Albà.Tot i això, no representa "cap tipus de fre" per engegar un projecte distés, còmic i desenfadat amb el que tenen intenció de fer gira per Catalunya. "No tindríem aquesta llibertat si estiguéssim en una gran estructura", ha apuntat Albà. Quatre històries amb el sexe com a vincle entre els personatges "pot funcionar molt bé" en la programació de pobles i de festa major, considera Albà. La primera parada serà al Teatre del Raval, on els tres actors es posen a la pell de quatre personatges diferents després de canviar la idea original en la qual l'actriu Anna Bertran havia d'interpretar el rol femení. Mingo Ràfols va agafar aquest paper, aportant la "paritat" a l'obra. "Forma part del joc. Quin repte més divertit que actors interpretin una dona i quin problema pot haver-hi", ha reflexionat el director. Personatges camaleònicsCada 15 minuts els actors canvien de rol, el que els obliga a "desconnectar i entrar ràpid a l'altre paper", ha explicat Manel Piñero. "El paper femení és el més laboriós, el meu llenguatge corporal ha de ser molt femení i la veu la suavitzo", ha dit Piñero. Qui va ser l''Homo APM?', ha assegurat que rebre les indicacions d'Albà "és brutal" i estan "aprenent molt". El desig sexual que impregna l'obra provoca unes situacions, al parer d'Albà, en què els personatges poden sortir de les escenes i "posar-se a fer cabaret". Però no ho és pas un cabaret, tot i que hi recordi, sinó "situacions teatrals amb morbo". "El Manel vestit així, farà trempar més d'una senyora o un senyor. Es tracta de defensar aquest desig", ha dit Albà sobre el repte interpretatiu de l'espectacle.Respecte el procés creatiu, Albà ha apuntat que han hagut de canviar parts del text perquè "sonaven masclistes". "Avui en dia segons quins comentaris fessis podien ser molt masclistes. Ens sonava 'heavy' algunes coses", ha confessat Albà. Per això van canviar coses "per a què fossin acceptables". "Fa 30 no ens ho hauríem plantejat. S'ha d'anar en compte com ho diem i fem", ha reblat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.