directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 21:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 31 de gener de 2019 13:59 h

L’Òrgan de Garantia d’Accés a la Informació avala que el Govern doni a Cs detalls sobre les visites als presos

“Estem farts que el separatisme utilitzi el Parlament com si fos el seu ‘cortijo’ i ara estan obligats a informar-nos”, ha etzibat la diputada Lorena Roldán

ACN Tarragona.-L’Òrgan de Garantia d’Accés a la Informació avala que el Govern ha de donar detalls al grup parlamentari de Cs en relació a les visites als presos i a un possible tracte de favor. El grup parlamentari de Ciutadans, que havia sol·licitat l’empara de la mesa, es congratula de la resposta de l’organisme de transparència, que han conegut aquesta setmana. “Ara estan obligats a informar-nos d’aquestes visites a Lledoners, que poden arribar a ser més de vint al dia, incomplint-se el reglament penitenciari”, ha afirmat la senadora i diputada Lorena Roldán. “Estem farts que el separatisme utilitzi el Parlament com si fos el seu ‘cortijo’, van creant ‘xiringuitos’ i el van buidant, i les excuses de la consellera fan aigües; què pretenen ocultar?”, s’ha preguntat Roldán, en declaracions aquest dijous a Tarragona.

“Hem demanat a la consellera -Ester Capella- i al Govern que se’ns digui el nombre de visites als presos, perquè segons el reglament, es permeten com a molt cinc vis a vis, i alguns mitjans parlen de més de vint visites en un sol dia; hi ha un ball de xifres, però la consellera no ens ha respost al·legant dret a la intimitat”, ha exposat. “Ara aquest òrgan ens dona la raó i el Govern està obligat a facilitar-nos les dades”, s’ha congratulat Roldán. A partir d’aquí, un cop disposi de la informació, el grup parlamentari de Cs vol comprovar si s’ha incomplert el reglament penitenciari. “Tant de secretisme al voltant de les agendes i a les visites que s’han fet a Lledoners, tàcitament el que se’ns està dient és que hi ha alguna cosa que no quadra i segurament hi ha un incompliment del reglament penitenciari; no podem tenir cap privilegi pel fet de ser polítics”, ha conclòs la diputada.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.