directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 02:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 1 de febrer de 2019 18:53 h

Bosch diu a la BBC que el judici de l'1-O "no ajuda a seguir el camí del diàleg" i avisa que "serà llarg"

El conseller d'Exteriors creu que no hi ha "base" per al procés perquè "no hi va haver violència" per part del Govern

ACN Londres.-El conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Alfred Bosch, assegura que el judici de l'1-O "no ajuda a seguir el camí del diàleg". En una entrevista al programa de ràdio 'Newshour' de la BBC des de Londres, Bosch ha afirmat aquest divendres que el judici no s'hauria de celebrar perquè no hi ha "base" per a les acusacions. Segons ha defensat, el dia del referèndum no hi va haver violència "per part del Govern o els ciutadans". Amb tot, no ha descartat que pugui acabar en sentències "dures" i ha advertit que el procés judicial "serà llarg".

El conseller també ha afirmat que és un judici "polític" i s'ha queixat de "l'actitud" dels jutges espanyols, que és "diferent" en comparació a la d'altres justícies europees.A preguntes del periodista James Menendez, Bosch ha negat que hi hagi una "supremacia" en l'independentisme català. "No es pot parlar de supremacia quan tenim gent a a la presó", ha reblat, insistint també en la "repressió". "No som millors que cap altra nació però tampoc som menys, tenim dret a decidir si volem seguir sent part d'Espanya o no", ha reivindicat.En aquest sentit, ha apel·lat la comunitat europea i internacional per "poder exercir" el dret a l'autodeterminació. "No ens penedim d'haver votat, el que es va acordar a Escòcia és el que hauria de passar a Catalunya", ha remarcat Bosch, sobre l'1-O i la possibilitat d'un referèndum pactat amb l'Estat.Per últim, preguntat per Menendez per si creu que veurà la independència, Bosch ha respost: "Espero que sí, no em rendeixo amb les meves idees i el Govern tampoc". A més, ha indicat que l'independentisme "ha crescut en els últims anys" i veu "inevitable" que es produeixi si Espanya segueix "cometent errors".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.