directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 5 de febrer de 2019 13:38 h

Delgado demana a la fiscalia informació sobre els casos d'agressions sexuals de religiosos a menors

La ministra es queixa que l'Església ha contribuït a ocultar els delictes i constata una "important alarma social"

ACN Madrid.-La ministra de Justícia, Dolores Delgado, ha demanat a la Fiscalia General de l'Estat informació sobre les diligències obertes per agressions i abusos sexuals a menors comesos per religiosos. En el seu escrit, la ministra recorda que el Consell de Ministres va aprovar a finals d'any l'avantprojecte de llei de Protecció Integral a la Infància i a l'Adolescència davant la Violència, que modifica el règim de prescripció dels delictes d'agressió i abús sexual a menors, de forma que el termini comenci a comptar quan la víctima compleixi 30 anys en lloc de 18. Delgado apunta que els últims mesos han aparegut diversos casos als mitjans que estan generant "una important alarma social". També s'ha queixat que l'Església ha contribuït a ocultar els delictes.

L'escrit que la ministra dirigeix a la Fiscalia General de l'Estat remarca que els últims mesos s'han conegut diverses agressions sexuals en l'àmbit religiós i les institucions en molts casos han contribuït a l'ocultació dels delictes i a la "protecció dels victimaris", el que ha generat una "important alarma social" i una "forta demanda" perquè el govern espanyol abordi aquest fenomen. Delgado argumenta que el canvi en la prescripció respon al fet que els abusos sexuals provoquen "efectes especialment greus per al desenvolupament de la personalitat dels nens que els pateixen, uns efectes que perduren durant gran part de la seva vida adulta". L'objectiu, continua, és "garantir que el perjudicat hagi assolit suficient maduresa per vèncer la vergonya i la por que generen aquestes execrables agressions i pugui afrontar amb solvència la denúncia dels fets i el procés penal".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.