directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 23:49 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 7 de febrer de 2019 12:14 h

El sobiranisme anuncia manifestacions "massives" el 16-F a Barcelona i al març a Madrid contra el judici de l'1-O

Partits, sindicats, ANC i Òmnium criden a la mobilització i donen suport a la vaga general del 21-F

ACN Barcelona.-Els partits sobiranistes, sindicats de treballadors i ANC i Òmnium han anunciat una "manifestació massiva" el 16 de febrer a la Gran Via de Barcelona "en defensa de la democràcia" i "contra la judicialització de l'exercici de drets fonamentals". En una roda de premsa al Palau Robert, representants del sobiranisme han presentat mobilitzacions unitàries contra la causa general de l'1-O. A banda de la manifestació a Barcelona, també han fet una crida mobilitzar-se a Madrid el 16 de març -han assegurat que n'estan concretant els detalls-, i han donat suport a la vaga general del 21 de febrer convocada per la Intersindical-CSC. En el marc de l'inici del judici, convoquen aturades de 10 minuts a les 12 h davant els centres de treball el 12 de febrer, així com "grans mobilitzacions" descentralitzades a la tarda.

En aquesta roda de premsa, on han participat representants de l'ANC, Òmnium, ERC, JxCat, CUP, Catalunya en Comú i sindicats com la I-CSC i la USTEC, s'han anunciat mobilitzacions unitàries contra una causa que "afecta tota la societat" i "jutja la democràcia", com ha assenyalat David Fernández, que ha intervingut a l'acte. Pel que fa a la mobilització del 16 de febrer, han apuntat que "no es tracta d'un moviment partidista, sinó que és una defensa dels drets civils i polítics". La manifestació començarà a Plaça Espanya i acabarà a Plaça Universitat.D'altra banda, han assegurat tot el suport a la vaga general convocada per la Intersindical-CSC pel 21 de febrer. En aquest context, Fernández ha emplaçat "a tots els treballadors" a sumar-se a la convocatòria, i ha destacat que necessiten" totes les sensibilitats contra la repressió", en referència a la resta de sindicats que no han convocat la vaga. "Necessitem recuperar l'esperit del 3 d'octubre, amb l'híbrid de la vaga general i l'aturada de país", ha assenyalat Fernández.Pel que fa a la mobilització a Madrid, han reconegut que falta concretar els detalls, però han explicat que "davant l'excepcionalitat del moment" es mobilitzaran "amb el Madrid solidari". Sí que han especificat, en el marc de l'inici del judici el 12 de febrer, aturades de 10 minuts davant els centres de treball a les 12 h del migdia, i han anunciat "grans manifestacions" al vespre a Barcelona, Girona, Tarragona, Lleida i Tortosa, entre altres punts del territori.Durant la roda de premsa, David Fernández, Anna Sallés, Estel Solé i Martí Anglada, com a representants de les sensibilitats del sobiranisme, han llegit un manifest "en defensa dels drets civils i polítics i de la democràcia" i han anunciat les diverses mobilitzacions. Segons han detallat, aquest manifest compta amb el suport dels partits i les entitats independentistes, de Catalunya en Comú, la Intersindical-CSC, USTEC, la FEDE-Organitzacions per la Justícia i FAPAC, entre altres organitzacions



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.