directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 12 de febrer de 2019 14:07 h

Un grup d'eurodiputats d'esquerres, liberals i verds anuncien que seguiran la causa com a "observadors" a Madrid

La Plataforma UE-Catalunya concretarà en els "pròxims dies" les dates de la missió i els membres de l'Eurocambra que participaran, segons ha pogut saber l'ACN

ACN Estrabsurg.-Un grup d'eurodiputats d'esquerres, liberals i verds ha anunciat que seguirà la causa com a "observadors" a Madrid. En una roda de premsa per l'inici dels judicis de l'1-O, la Plataforma Diàleg UE-Catalunya de l'Eurocambra ha dit que "seguirà de prop" el procediment judicial contra els 12 líders independentistes acusats de rebel·lió i sedició. Aquest grup europarlamentari concretarà en els "pròxims dies" les dates de la missió i els membres de l'Eurocambra que participaran, segons ha pogut saber l'ACN. La plataforma ha rebutjat "la falsa narrativa darrere de les acusacions" i ha denunciat que es tracta "d'un judici polític".

A la roda de premsa han participat diversos eurodiputats del grup liberal, de l'Esquerra unitària i dels Verds\/ALE, a més dels eurodiputats catalans d'ERC Josep-Maria Terricabras, Jordi Solé i l'eurodiputat pel PDeCAT Ramon Tremosa.Membres de la PlataformaA la Plataforma Diàleg UE-Catalunya hi ha membres del partit socialdemòcrata com la seva vicepresidenta Tanja Fajon; del liberal, com el mateix Ivo Vajgl; dels Verds, com el francès José Bové, l'eslovè Igor Soltes, la sueca Bodil Valero, l'estonià Indrek Tarand, o el belga Bart Staes, o de l'Esquerra Unitària, com els irlandesos Lynn Boylan, Martina Anderson i Matt Carthy, les italianes Barbara Spinelli i Eleonora Forenza o la francesa Marie-Pierre Vieu. També hi ha membres del grup dels conservadors i reformistes europeus, com el flamenc Mark Demesmaeker.A banda, també hi participen Izaskun Bilbao (PNB) i l'exeurodiputat Josu Juaristi (Bildu), així com Lidia Senra (Alternativa Galega), Ana Miranda (BNG) o l'escocès Ian Hudghton.Reaccions dels eurodiputatsDurant la roda de premsa, l'eurodiputat ecologista francès José Bové ha assegurat que el judici "no és just" i que no s'hauria d'haver produït. "És un escàndol pel que fa als drets fonamentals", ha dit D'altra banda, ha defensat que cal "una reforma de la constitució espanyola" per poder resoldre el conflicte catalàL'eurodiputada d'esquerres italiana, Eleonora Forenza, ha reivindicat que la causa contra els líders independentistes no és "un afer intern espanyol" i que cal seguir "l'obertura d'aquest judici polític" a Europa."Trobo escandalós que a la UE existeixin presos polítics", ha alertat l'eurodiputada italiana Barbara Spinelli, filla d'Altiero Spinelli, un dels pares fundadors de la Unió Europea.L'eurodiputat Antonio Marinho e Pinto ha elevat el to contra el Tribunal Suprem que jutja els 12 independentistes afirmant que "la justícia espanyola i sobretot les seves instàncies superiors estan dominades per la ideologia franquista".L'eurodiputat del Sinn Féin, Matt Carthy ha remarcat que si aquest judici es produís "a Sud-amèrica o l'Orient Pròxim" els líders europeus "ho condemnarien fermament". Per això, creu que "el seu silenci respecte a la situació a Catalunya és vergonyós".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.