directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 11:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Pla d'Urgell doble fletxa Dimecres, 13 de febrer de 2019 13:37 h

Les entitats que treballen amb discapacitats preparen una mobilització pel 28 de febrer a Barcelona

Reiteren que estan abocades al tancament per l'increment del salari mínim i demanen un ''pla de xoc'' a l'Administració per cofinançar-ne fins al 75%

ACN Mollerussa.-Les entitats que treballen amb discapacitats estan preparant una ''gran'' mobilització pel proper dia 28 de febrer al davant del Departament de Treball. Així ho ha anunciat el portaveu de la Federació ALLEM de Lleida, Jordi Morillas, que agrupa entitats socials sense ànim de lucre dedicades al suport de persones amb discapacitat intel·lectual. Murillo, que també és gerent d'una d'aquestes entitats, ACUDAM, de Mollerussa, ha reiterat que a causa de l'increment del salari mínim interprofessional estan abocats al tancament. En aquest sentit, reclama un ''pla de xoc'' a l'administració perquè s'arribi al 75% de cofinançament del salari durant almenys dos anys per poder ''parar el cop''.

Després de mobilitzar un miler de persones el passat 31 de gener a Lleida, les entitats que treballen amb discapacitats intel·lectuals preveuen ara fer una gran mobilització a nivell nacional a Barcelona el proper 28 de febrer. Ho faran per continuar alertant sobre la situació de risc que viuen a causa, principalment, de la pujada del salari mínim però també de les retallades en ajudes que asseguren que arrosseguen dels darrers deu anys. Jordi Morillas s'ha referit així a aspectes com l'increment de l'IPC però també els concerts acordats amb la Generalitat. A això, cal sumar-hi l'increment de l'IVA i el ''context de globalització'' que ha situat a la baixa els preus de molts dels productes que fabriquen.A Catalunya són més de 9.000 les persones que treballen en Centre Especials de Treball (CET), 650 de les quals a la demarcació de Lleida. Murillo ha assenyalat que el cofinançament amb l'Administració arriba ara al 50% i que caldria apujar-lo fins al 75% durant dos anys per almenys poder ''aturar el cop i tirar endavant''. I es que la pujada del salari mínim ha estat aplaudida per les entitats del sector, però aquesta suposa un impacte total a Lleida d'1,5 milions d'euros que han de fer front els CET. Els seus responsables es queixen que la mesura no estava previst ai tampoc ha vingut acompanyada de cap ajuda per fer-hi front. La realitat a ACUDAM de MollerussaEn el cas d'ACUDAM, l'entitat aglutina el 10% dels llocs de treball dels CET's de la demarcació de Lleida, 64 persones amb discapacitat hi treballen. En xifres generals de l'entitat, actualment es beneficien d'ACUDAM 144 persones i les seves famílies entre el CET, el Servei de Teràpia Ocupacional i el servei d'Habitatges. Les persones ateses compten amb el suport i acompanyament de 118 professionals. En Gerard Andorrà és un dels treballadors del CET de l'ACUDAM on ja fa 21 anys que hi és. La seva tasca se centra en les comandes i embolicar els paquets. Lamenta que la situació en que es troben pot comportar la pèrdua del lloc de treball i es pregunta què farà ja que la seva família depèn del seu sou. En aquest sentit, remarca la necessitat de mobilitzar-se per fer sentir la seva veu i ''força''.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.