La Generalitat espera rebre les claus d'ATLL els propers dies
Acciona es posa a disposició del Govern després que el jutge rebutgés les cautelars per suspendre l'entrega de la l'empresa i la gestió
ACN Barcelona.-La Generalitat espera que la multinacional Acciona li faci entrega de les instal·lacions i la gestió d'Aigües Ter Llobregat (ATLL) en els propers dies, a finals d'aquesta setmana o principis de la que ve, segons fonts del Govern. La companyia va enviar la setmana passada una carta al Departament de Territori per confirmar que faria entrega de l'empresa després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) rebutgés la cautelars sol·licitades per Acciona per deixar el procés de lliurament en suspensió mentre no es resolia el litigi sobre la liquidació de l'empresa. En la interlocutòria, el jutge va considerar que en cas d'haver-hi algun perjudici econòmic es podria esmenar a posteriori. Un cop desestimades aquestes cautelars, fonts d'Acciona han indicat que estan a la disposició de la Generalitat perquè els indiquin com procedir a l'entrega de les claus.
La companyia espera així instruccions per saber quan fer l'entrega de la gestió d'ATLL sense que el servei es vegi afectat i es pugui garantir el subministrament mentre es fa el relleu. En la carta que va fer arribar a la Generalitat a finals de la setmana passada, Acciona sol·licitava al Govern que finalitzés el procés de recuperació.En la seva compareixença a la comissió al Parlament per informar sobre el conflicte de la Generalitat amb l'empresa el passat 30 de gener, el vicepresident i conseller d'Economia, Pere Aragonès, ja va advertir a l'empresa que si no lliurava l'empresa recorreria als tribunals per provocar la sortida forçosa.Acciona es resistia fins ara a deixar la gestió fins a no resoldre la liquidació perquè considera que la que proposava el Govern, i que en l'última oferta és de 53,8 milions, és insuficient. A finals del mes passat, en la mateixa compareixença al Parlament acompanyat d'Aragonès, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va anunciar que preparava una tercera proposta de liquidació tenint en compte les al·legacions d'Acciona i que s'efectuaria un cop es disposi de la documentació "oficial i acreditativa" dels serveis que ha prestat fins el 31 de desembre d'aquest any passat.Per Acciona, la Generalitat hauria de pagar 305 milions d'euros per les quantitats no amortitzades del cànon satisfet i el volum de les inversions no amortitzades. A més, reclama 769 milions d'euros per "danys i perjudicis". Tot plegat, situaria la xifra total que exigeixen els accionistes d'ATLL en més de 1.000 milions d'euros.






