directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 11:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Bages doble fletxa Dilluns, 18 de febrer de 2019 12:49 h

Manresa posa en marxa una campanya per incentivar els petits propietaris a llogar els seus habitatges buits

La capital del Bages té actualment 7.735 pisos buits, 5.000 dels quals no són de grans tenidors

ACN Manresa.-Manresa té 7.735 pisos buits, 5.000 dels quals estan en mans de petits i mitjans tenidors que, moltes vegades, no s'atreveixen a fer el pas i posar a lloguer el seu habitatge. Per trencar aquesta dinàmica, l'Ajuntament ha posat en marxa una campanya dirigida a tots aquests propietaris en què se'ls recorda les diferents línies d'ajuda que s'ofereixen des del consistori com, per exemple, microcrèdits sense interès per a l'arranjament d'habitatges buits al centre històric o subvencions per a la rehabilitació dels pisos. L'objectiu, segons ha explicat la regidora d'Acció Social, Àngels Santolària, és "fer el que sigui per tal de treure la por al lloguer i reforçar, si cal, la idea que així serà més difícil l'ocupació il·legal".

L'Ajuntament de Manresa ha posat en marxa la campanya 'Pisos plens, barris vius' amb l'objectiu de reduir el parc de pisos buits que hi ha a la capital del Bages i que s'eleva fins als 7.735. La iniciativa es dirigeix especialment als petits tenidors, que en realitat són els propietaris de la major part d'aquests pisos buits. La campanya no inclou cap acció nova, però vol servir per recordar totes aquelles accions que ja es fan des del consistori com, per exemple, el programa de masoveria urbana, els microcrèdits sense interès per l'arranjament d'habitatges buits al Centre Històric, o subvencions per a la rehabilitació d'habitatges. Per fer arribar aquesta informació a la ciutadania, s'ha programat una bustiada a tota la ciutat amb fulletons informatius, i s'han enviat cartes personalitzades als propietaris de pisos desocupats de la ciutat. L'objectiu, segons ha explicat la regidora d'Acció Social, Àngels Santolària, és treure la por al lloguer i reduir així el parc d'habitatges buits a Manresa, que és un problema que no se centra en cap barri en concret de la ciutat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.