directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 18 de febrer de 2019 13:57 h

L'Estat denega l'escorta a Torra i Bosch perquè no hi ha un "risc extraordinari" en aplicació d'una instrucció del 2012

El Ministeri de l'Interior recorda que els ministres van a Brussel·les habitualment sense protecció

ACN Madrid.-El Ministeri de l'Interior ha justificat aquest dilluns que s'hagi denegat l'escorta al president de la Generalitat, Quim Torra, i al conseller d'Acció Exterior, Alfred Bosch, en els seus viatges a Brussel·les d'aquest dilluns i dijous perquè no hi ha "un risc extraordinari o sobrevingut" per a la seva seguretat. Fonts del Ministeri han explicat a l'ACN que s'ha aplicat una instrucció de la Secretaria d'Estat de Seguretat del 2012. Per tant, les mateixes fonts han assegurat que s'ha valorat el risc i que no s'ha considerat pertinent que Torra i Bosch vagin a Brussel·les acompanyats de protecció. De fet, les mateixes fonts remarquen que els ministres van habitualment a Brussel·les sense escorta.

El govern espanyol ha denegat que els Mossos d'Esquadra escortin el president i el conseller en aplicació de la instrucció 6\/2012 de la Secretaria d'Estat de Seguretat. Segons el Ministeri, aquesta preveu que només s'autoritzi seguretat per a ministres i mandataris si hi ha un "risc extraordinari o sobrevingut" per a la seva seguretat.Torra ha viatjat aquest dilluns a Brussel·les per participar amb l'expresident Carles Puigdemont en una conferència conjunta que es farà en un hotel després que el president del Parlament europeu, Antonio Tajani, prohibís l'acte a l'eurocambra. Bosch té previst un desplaçament a la capital belga aquest dijous .



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.