Un 53% dels comerços creu que els grans portals de venda online els afecten negativament
El president de PIMEComerç anima a orientar les polítiques del sector a "fer el comerç físic més competitiu"
ACN Barcelona.-El 53% dels comerços creu que els grans portals de venda online els afecten negativament, sobretot en dies de promocions especials com el Black Friday, el Cyber Monday o el Single Day. Són resultats que s'extreuen d'una enquesta de PIMEComerç, que també posa de manifest que per a un 69% dels consultats l'impacte de l'e-commerce és la principal preocupació del sector. El 71% dels enquestats van aplicar descomptes durant aquestes dates però asseguren que no van experimentar un augment en les seves vendes. Això demostra, segons PIMEComerç, que el volum de negoci va anar a parar al comerç electrònic i a les grans superfícies.
Davant d'aquest escenari, el president de PIMEComerç, Àlex Goñi, considera que la digitalització del comerç de proximitat és "essencial", però subratlla que, en paral·lel, les polítiques del sector "han d'orientar-se a fer el comerç físic més competitiu".A més, Goñi recomana "recuperar" el client físic per preservar les "externalitats positives" que el comerç aporta als pobles i ciutats de Catalunya. En cas contrari, alerta, "el fenomen de la desertització comercial no tindrà aturador".