directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 04:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 25 de febrer de 2019 18:08 h

L'AMB preveu ampliar aquest dimarts a una hora el període de contractació dels VTC

El reglament també inclou sancions de fins a 6.000 euros en cas d'infraccions molt greus

ACN Barcelona.-El Ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) té previst aprovar aquest dimarts una ampliació de 45 minuts del període de precontractació dels vehicles VTC al quart d'hora que ja va establir la Generalitat en el decret per regular el sector, aprovat fa unes setmanes. A més, el reglament inclou sancions de fins a 300 euros en les sancions per infraccions lleus, de 301 a 1.4000 euros les greus i fins a 6.000 euros les molt greus i el precinte del vehicle si per exemple no està donat d'alta al Registre de Vehicles VTC, o si ho està fer-ho en nom d'una altra persona; negar-se a l'actuació dels serveis d'inspecció o conduir amb el permís caducat per sentència judicial o manca de punts.

Entre les infraccions greus, hi haurà l'ús de vehicles diferents als que consta al registre, intentar captar clients a la via pública, com a l'andana d'una estació, port o aeroport, o a mà alçada, i que el conductor del vehicle no estigui donat d'alta a la Seguretat Social, entre d'altres supòsits, com que els serveis no constin en el Registre de serveis, és a dir, moment de la sol·licitud, dia i hora de recollida, l'origen i la destinació i els recorreguts mínim i màxim previst. Per últim, com a sancions lleus, hi ha el no tenir visible la documentació del vehicle VTC o retenir més de dos dies objectes aliens.D'altra banda, el reglament de l'AMB tampoc permet "implantar ni practicar" la geolocalització amb caràcter previ a la contractació els vehicles, tot i que sí podrà saber-ne la localització una vegada formalitzat el servei per així identificar el vehicle. Així mateix, tampoc es permet l'estacionament i fixa que quan aquest sigui necessari per carregar o descarregar passatgers es faci "de manera que es minimitzi l'afecció al trànsit rodat i a l'ocupació de l'espai públic d'estacionament" i d'acord amb la normativa vigent de trànsit.Un cop va entrar en vigor el text de la Generalitat fa un mes aproximadament, les plataformes Uber i Cabify van decidir suspendre la seva activitat a Barcelona i anunciar un ERO per a més de 3.000 conductors, segons la patronal Unauto.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.