directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 12:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Segrià doble fletxa Dijous, 28 de febrer de 2019 15:23 h

La Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya canvia de data i se celebrarà al juny

Amb la commemoració del 25è aniversari es vol ''reforçar'' el festival en un mes sense tanta activitat al calendari cultural de la ciutat

ACN Lleida.-La Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya que se celebra a Lleida canvia de data enguany amb motiu de la celebració del 25è aniversari del certamen. La data escollida és del 6 al 13 de juny, un canvi que segons han explicat aquest dijous membres de l'organització obeeix a "reforçar el festival" en un mes que permetrà "un ventall molt més ampli d'activitats" per "distribuir d'una manera més esplaiada" el calendari cultural de la ciutat. Entre les novetats de la Mostra, també s'ha avançat el projecte guanyador del premi Cinefuturo Latino 2019, que atorga el Centre Experimental de Cinematografia i les Arts Audiovisuals de Catalunya. El premi és per 'Hijas de la paz' un llargmetratge documental escrit i dirigit per Diego Pérez i Kuba Sobieski que narra la història de quatre dones, que condicionades per la fragilitat de la pau a Colòmbia, emprenen quatre viatges transformadors.

El canvi de dates respon a "concentrar" una activitat cinematogràfica que aspira a ser, encara més, un "referent de primer ordre en el panorama internacional". L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa ha explicat que volen que Lleida sigui al juny "capital mundial del cinema llatinoamericà". Una de les novetats anunciades és la col·laboració entre els cinemes Screenbox Funatic amb l'objectiu de "reforçar" la programació oferint una oferta més "àmplia i completa", marcant l'objectiu d'oferir a l'espectador un complet mostrari de l'audiovisual produït o coproduït a Llatinoamèrica de recent factura.Per la seva banda, el director de la Mostra, Juan Ferrer, ha presentat el logo commemoratiu de la 25a edició, realitzat pel dissenyador Ruud Geldof, en col·laboració amb el Centre Experimental de Cinematografia i les Arts Audiovisuals de Catalunya El director del Centre Experimental de Cinematografia i les Arts Audiovisuals de Catalunya, Santi Lapeira ha desvelat el premi Cinefuturo Latino 2019, una iniciativa amb el propòsit de "potenciar i donar a conèixer el talent" del cinema llatinoamericà "recolzant i promocionant" un projecte en les diferents fases de la producció. Tot seguit, Rafa Martínez, Business Director de Reskyt.com, ha presentat la nova pàgina web de la Mostra; una pàgina "més activa, estructurada, comunicativa, àgil i renovada per a la seva millor gestió". Pel que fa a producció i les xarxes socials, el responsable, Albert Galera, ha mostrat el pla d'activació de recursos en xarxes socials, Twitter, Facebook i Instagram. Quant a més col·laboracions, el president de l’Associació de Comerciants Zona Alta de Lleida Josep Bellera ha anunciat que "tenint en compte les propícies noves dates per a la realització de l'esdeveniment", es duran a terme diverses accions culturals i un agermanament entre la Mostra i una part activa de la ciutat que permetrà donar major visibilitat i una relació directa entre la ciutat i el festival, ampliant espais, programació i activitats.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.