directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 16:44 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Garrotxa doble fletxa Dijous, 28 de febrer de 2019 16:01 h

L'Olotx2 genera un impacte econòmic de 436.000 euros a la ciutat i se serveixen prop de 10.000 àpats

L'Oficina de Turisme atén un 19% més de visitants i gairebé la meitat provenen de Barcelona

ACN Olot.-La campanya de descomptes en oci i activitats de l'Olotx2 que es va fer del 22 al 24 de febrer ha generat un impacte de 435.945 euros. Es van servir prop de 10.000 àpats i l'ocupació mitjana d'allotjaments va ser del 80%. Bona part de les activitats van aconseguir la plena ocupació i des de l'Ajuntament en fan un balanç positiu. Aquell cap de setmana es va detectar un increment del 19% dels visitats a l'Oficina de Turisme respecte les mateixes dates de fa un any. Gairebé la meitat provenien de l'àmbit metropolità. Enguany també s'ha detectat un increment de visitants de diferents punts de les comarques gironines.

L'Ajuntament d'Olot ha fet un balanç positiu de la 7a edició de l'Olotx2, que es va fer el cap de setmana passat (del 22 al 24 de febrer). Es calcula que va generar un impacte econòmic de 435.945 euros, una xifra lleugerament inferior a l'any anterior que va ser de 467.395 euros si bé es manté als nivells dels darreres anys. Cal recordar que en les primeres edicions la xifra se situava entorns dels 210.000 euros però a partir del 2017 ja va superar els 400.000 euros. Aquesta dada significa que per cada euro invertit en la campanya s’han retornat 12 euros als sectors participants. Aquesta dada s'ha calculat a partir de les dades recollides pels allotjaments, restaurants i activitats que han format part de la campanya.Pel que fa a l'oferta gastronòmica aquell cap de setmana es van servir prop de 10.000 àpats. Segons dades facilitades per l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, un gran nombre de restaurants van sobrepassat els àpats previstos i algun establiment va superar els 800 àpats servits. Pel que fa a allotjaments, l’ocupació mitjana va ser del 80%. La xifra és 5 punts per sota de les dades de 2018 quan, de mitjana, es van reservar el 85% de les places disponibles en estades a Olot i a la resta de la comarca. Segons ha explicat aquest dijous el regidor de Turisme, Estanis Vayreda, l’assistència d’un visitant més proper és una de les possibles causes d’aquesta lleugera disminució. També el fet que cada vegada hi ha més població local que decideix participar de manera més activa de la campanya. Un 19% més de visitants a l'Oficina de TurismeL’Oficina de Turisme d’Olot va registrar un augment d'usuaris atesos aquell cap de setmana respecte les mateixes dates de fa un any. Concretament, un 19% més. Pel que fa a la procedència dels visitants, aquest any han crescut molt els de diferents punts de les comarques gironines, tot i que gairebé la meitat de les persones ateses a l’Oficina de Turisme eren de municipis de les comarques de Barcelona. La pàgina web de l’Olotx2 també ha augmentat el número d’usuaris en relació als anys anteriors. A www.olotx2.cat, hi van haver un total de 15.442 accessos que han generat 28.517 sessions i un total de 102.301 pàgines visitades (un 9% més que 2018). Els usuaris del web procedeixen principalment de comarques de Barcelona (67,35 %), seguits de les de Girona en menor nombre (16,75 %). Cada any augmenten les visites rebudes a la pàgina web i les consultes realitzades amb anterioritat, que també arriben mitjançant trucades o correus electrònics a l’Oficina de Turisme d’Olot.Activitats i comerçosEn el cas de les activitats, la majoria han tingut plena ocupació, com ara les 160 visites realitzades al Mas La Coromina o els passejos en poni, cavall o carruatge per la Fageda. L’Olotx2 va aixecar el teló amb l’espectacle 'En Peyu i en Dani' a la sala El Torín amb una assistència d’unes 200 persones. Dissabte a la tarda van tenir lloc els concerts del Fil musical que van aplegar més de 1.200 persones de públic pels carrers de l’eix comercial d’Olot. El concert familiar de Funkids també va concentrar un bon nombre d’assistents a la plaça Major coincidint amb un diumenge al matí de comerç obert després de tot un dissabte de Botiga al Carrer. Unes 427 persones van visitar els Museus d’Olot. Els comerços i serveis valoren positivament la campanya amb un increment de les vendes respecte a un cap de setmana normal de febrer, així com el fet d’haver obert el matí de diumenge. Paral·lelament els aparcaments participants a la campanya també han notat un increment d’entrada de vehicles.Fent un balanç de les 7 edicions realitzades fins al moment, l’Olotx2 ha tingut un impacte econòmic global de 2.431.925 euros. Des de l’any 2013 i fins a l’actualitat, s’han servit 68.017 àpats i s'han fet 7.519 estades en allotjaments dins la campanya. De mitjana per cada euro invertit des del sector públic n’han retornat 11 als sectors implicats del territori.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.