directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 23:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 1 de març de 2019 11:58 h

La Guàrdia Civil xifra en 17 MEUR el que la Generalitat va invertir en la hisenda catalana

Així figura en un informe que ja s'ha remès al jutjat número 13

ACN Barcelona.-La Guàrdia Civil xifra en 17 MEUR el que la Generalitat hauria invertit en la hisenda catalana, segons un informe que ja ha remès al jutjat número 13 i que han avançat els diaris 'El Mundo' i 'El Confidencial'. La informació per elaborar aquest informe procedeix d'una memòria USB intervinguda a Josep Lluís Salvadó, llavors secretari d'Hisenda. La Guàrdia Civil apunta que es va trobar un document de treball amb mesures per crear l'estat català que afecten l'àmbit tributari i d'hisenda. "Si bé és cert que algunes de les mesures s'integren en la via autonòmica, són un pas intermedi per implantar moltes altres amb l'objectiu últim de crear l'estat català i garantir la seva viabilitat econòmica", argumenta.

Aquest document, continua la Guàrdia Civil, inclou una "estratègia per gestionar la recaptació dels recursos necessaris per finançar les prestacions socials, competència de la Tresoreria General de la Seguretat Social". El document trobat a Salvadó, segons l'informe policial, estimava que la posada en marxa de l'agència tributària catalana costaria uns 500 MEUR i la incorporació de 7.000 funcionaris. La Generalitat no va poder gastar aquests fons però "es pot afirmar que part dels recursos que tenien previst gastar s'han disposat efectivament", afegeix.En concret, la Guàrdia Civil considera que hi ha indicis suficients per concloure que el Govern va gastar 200.000 euros en el desenvolupament del Codi Tributari; 7,8 MEUR en la Junta de Tributs, el Consell Fiscal i l'Institut d'Investigació Fiscal; 4,5 milions en la implantació territorial de l'administració tributària, i gairebé 5 milions més en l'activació de les primeres fases de l'aplicació per gestionar els impostos de competència exclusivament estatal. "S'infereix que s'han invertit al voltant de 17 milions en el desplegament de l'administració tributària com a pas intermedi per assolir la plena sobirania fiscal del futur estat català", conclou.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.