directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 20:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 1 de març de 2019 15:18 h

Les entitats socials denuncien una situació "crítica" a causa d'uns preus "congelats" des de fa deu anys

El Tercer Sector Social planteja una Llei de concertació social per fugir "de les lògiques del mercat"

ACN Barcelona.-La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya ha lamentat que no s'hagin pogut aprovar uns nous pressupostos de la Generalitat per posar fi a l'"infrafinançament crònic" de les entitats socials a Catalunya. L'entitat critica que els preus que paga la Generalitat pels serveis socials i d'atenció a les persones que gestionen les organitzacions sense afany de lucre són "insuficients" i estan "congelats des de fa deu anys", durant els quals les entitats han hagut d'assumir increments de costos que els han portat a una situació "crítica". Davant aquesta "preocupació generalitzada" al sector, reclamen posar en marxa un pla de millora del finançament per aquest mateix 2019 i planteja un nou model de col·laboració público-social que el Govern de la Generalitat asseguren que s'ha compromès a impulsar mitjançant una Llei de concertació social.

Amb la situació actual, la Confederació exposa que les entitats socials no tenen marge per millorar les condicions laborals dels seus professionals i garantir la qualitat de l'atenció si no s'actualitzen les tarifes dels serveis que presten. Aquestes circumstàncies fan que la capacitat negociadora de la Confederació amb els sindicats els convenis col·lectius sigui "nul·la" davant la impossibilitat d'assumir nous increments de costos. Davant les mobilitzacions anunciades per part de les organitzacions sindicals, la Confederació indica que els serveis que gestionen les entitats d'iniciativa social són fonamentalment serveis de titularitat pública i considera que és, per tant, l'Administració qui ha de garantir les dotacions pressupostàries adequades per assegurar els drets socials de la ciutadania i la qualitat de l'ocupació.La Confederació reclama posar en marxa un pla de recuperació i millora del finançament del sector, ja per aquest 2019. Indiquen que la sostenibilitat dels serveis, la qualitat de l'atenció i les condicions laborals dels professionals són les tres prioritats per a les entitats. Segons les dades d'un informe publicat el 2018, expliquen que les organitzacions no lucratives donen feina a 94.500 persones i incrementen la proporció de contractes indefinits, si bé cal una major inversió i un finançament més estable per poder millorar l'ocupació i retenir el talent.La Confederació planteja un nou model de col·laboració público-social que asseguren que el Govern de la Generalitat s'ha compromès a impulsar mitjançant una Llei de concertació social que situaria el Tercer Sector Social com a aliat estratègic de les administracions públiques per garantir el sense afany de lucre i l'interès general en aquests serveis. Apunten que d'aquesta manera sortirien de les lògiques del mercat i de la contractació pública.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.