directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 4 de març de 2019 19:30 h

Puigdemont denuncia el "doble estàndard" de l'Eurocambra per acollir l'acte de Vox però vetar la conferència amb Torra

L'expresident diu que Tajani "deu estar fent campanya" i per això "festeja" els vots de la ultradreta espanyola

ACN Brussel·les.-L'expresident Carles Puigdemont ha acusat aquest dilluns l'Eurocambra de mantenir un "doble estàndard" autoritzant l'acte de Vox però vetant la conferència que havia de fer juntament amb el president Quim Torra. "Són molt valents prohibint que un representant dels catalans faci ús d'una sala però són molt covards a l'hora de blocar les portes al feixisme i la ultradreta", ha afirmat Puigdemont en declaracions als mitjans des de dins del Parlament Europeu. L'expresident, que ha entrat per primer cop a la cambra europea des que és a Bèlgica, ha indicat que "probablement" el president Antonio Tajani "deu estar fent campanya per ser reelegit".

"Deu témer uns mals resultats del Partit Popular Europeu i ja comença a festejar els vots de la ultradreta espanyola", ha dit sobre la conferència que els serveis de la institució han autoritzat que es faci aquest dimecres.És per això, ha defensat, que és "important" que en les eleccions europees es doni "resposta" a la "regressió en mans de Tajani o el PPE". "La prohibició de la nostra conferència i el permís de la de Vox és un exemple molt eloqüent d'aquesta trista regressió democràtica", ha afegit.El líder de JxCat ha fet aquestes declaracions des dels passadissos de la cambra europea, on ha inaugurat una mostra sobre el català organitzada per Plataforma per la Llengua i l'eurodiputat del PDeCAT Ramon Tremosa.Durant la inauguració, Puigdemont ha reivindicat que no es tracta "només" dels drets lingüístics. "Qualsevol llengua ha de ser protegida però en el nostre cas és també una lluita per la llibertat", ha dit durant la seva intervenció.Ús del català a la cambra europeaPosteriorment, preguntat sobre la prohibició d'utilitzar el català precisament al Parlament Europeu per part dels europarlamentaris durant el plenari, l'expresident ha indicat que els drets lingüístics "sempre seran part de qualsevol programa" de la política catalana. També ha defensat que s'hauria de poder utilitzar a la institució i ha remarcat que si no es pot és "perquè l'estat espanyol no ho demana"."Només que l'estat espanyol ho volgués, al Parlament Europeu es podria parlar català", ha conclòs, instant l'Estat a complir "amb el deure constitucional de protegir les llengües".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.