directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:53 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimarts, 5 de març de 2019 11:46 h

L'Audiència de Barcelona reobre la causa sobre les càrregues policials a l'escola Estel l'1-O

La resolució constata que en alguns centres es va utilitzar una "desmesurada violència"

ACN Barcelona.-L'Audiència de Barcelona ha decidir reobrir la causa sobre les càrregues policials a l'escola Estel l'1-O, que van deixar divuit ferits, segons ha informat a través de Twitter el tinent d'alcaldia de Barcelona Jaume Asens. L'Ajuntament va presentar un recurs contra l'arxivament que ara l'Audiència ha estimat. Segons Asens, amb aquesta causa "s'està poden desmuntar des de les defenses del Suprem totes les mentides de Rajoy, Soraya, Zoido i Nieto", i es pot fer "amb resolucions judicials, contrastables i no interpretables". La resolució de l'Audiència apunta que és "de comú coneixement que en alguns centres els agents de l'autoritat van procedir a requisar urnes i paperets sense cap incident, però que en altres, en canvi, es va utilitzar una desmesurada violència".

També sosté que el fet que no hi hagi imatges de les càrregues no vol dir que s'hagi d'arxivar la investigació. "La inexistència de material gràfic no pot impedir una completa investigació per dilucidar si l'actuació policial es va limitar a complir estrictament allò ordenat pel TSJC utilitzant la mínima força indispensable o bé si va haver una utilització desproporcionada de la força", argumenta.Així mateix, l'Audiència també remarca que caldrà investigar quines consignes concretes van donar als agents els responsables de l'operatiu, per veure si es poden imputar a aquests comandaments les lesions ocasionades a diversos votants. Els policies, continua, tenien ordres d'impedir la votació, però això no els dona una "patent de cors per a qualsevol acció de violència quan és innecessària, desproporcionada o amb un clar abús de poder".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.