directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 04:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimarts, 5 de març de 2019 15:42 h

Els Jesuïtes envien al Vaticà els abusos sexuals de l'escola Sant Ignasi i estan disposats a recórrer a la justícia

La Congregació de la Doctrina de la Fe pot expulsar el sacerdot

ACN Barcelona.-Els Jesuïtes han iniciat un procés canònic per investigar els presumptes abusos sexuals d'un professor i sacerdot de l'escola Sant Ignasi de Barcelona durant els anys 80, denunciats per dos germans al diari 'El Periódico'. El director general de Jesuïtes Educació, Enric Masllorens, ha explicat que aquest és un procés intern que s'envia a la Congregació de la Doctrina de la Fe, que és qui estudia el cas i dona la seva opinió. Pot acabar en l'expulsió del sacerdot de la comunitat. Masllorens també ha assegurat que estan disposats a personar-se i col·laborar "al màxim" amb la justícia ordinària, però ha afegit que no ho han fet fins ara perquè encara no han acabat amb aquesta investigació interna. Els Jesuïtes van tenir coneixement dels fets el 21 de febrer, quan van parlar amb una de les víctimes.

Masllorens ha admès que els fets explicats pels germans són "horrorosos", "molt durs" i "absolutament abominables". També ha negat que tinguessin coneixement de cap cas que afectés aquest sacerdot, que té més de 90 anys i viu en una residència dels Jesuïtes. "En els nostres arxius no hi ha cap tema ni cap carpeta oberta sobre el Pare Sala ni hi ha hagut fins ara cap denúncia concreta sobre possibles abusos", ha dit. Els germans també van patir els abusos d'un altre sacerdot, que ja és mort, i que va ser condemnat a dos anys de presó per abusar d'una nena. Els Jesuïtes el van enviar llavors a Bolívia. Arran d'aquesta i altres notícies, fa uns mesos que els Jesuïtes van decidir investigar tots els casos de suposats abusos sexuals que es poguessin produir en les seves escoles des dels anys 60 i fins ara. També van sortir a la llum dues denúncies per abusos a l'escola jesuïta Sant Estanislau de Kostka, ara Jesuïtes de Gràcia.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.