directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 21:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 6 de març de 2019 10:54 h

Buch vol impulsar una única llei per a Mossos i policia local i una altra per a Bombers i protecció civil

El conseller d'Interior treballarà en dos projectes nous "d'ampli consens polític" per modernitzar les normatives dels anys 90

ACN Barcelona.-El conseller d'Interior, Miquel Buch, vol impulsar dos projectes de llei des del seu departament. Així ho ha avançat des del ple al Parlament aquest dimecres al matí, durant una interpel·lació del diputat de JxCat Ferran Roquer. D'una banda, Buch treballarà en una única llei per a Mossos i policies locals. La normativa vigent de Mossos és del 1994, i la de policies locals del 1991. D'altra banda, el conseller també pensa en una altra norma per a Bombers i protecció civil, tenint en compte que la llei vigent del cos és del 1994, i la de protecció civil és del 1997. Des d'Interior apunten que quan acabin els processos electorals, a partir de juny Buch treballarà en els primers documents d'aquests dos projectes per aconseguir un "ampli consens polític" i modernitzar així les normatives dels anys 90.

"Tenim molt camp a recórrer", ha declarat Buch al ple, que ha apel·lat al consens polític i a la col·laboració dels ajuntaments. "La voluntat és fer un espai d'entesa, convivència i col·laboració", ha afegit. Així, des del departament aposten per incrementar la coordinació i equiparar la formació entre Mossos i policies locals per enfortir-ne l'especialització -d'una banda-, i modernitzar també les normes d'emergència i protecció civil -de l'altra. L'equip de Buch considera que nous projectes normatius com aquests requereixen "un consens ampli" per crear models duradors.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.