directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:53 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dijous, 7 de març de 2019 15:08 h

Barcelona destinarà 426 habitatges buits a lloguer social amb la renovació del conveni amb Hàbitat3

El nou acord incrementa en 126 habitatges l'anterior conveni

ACN Barcelona.-El Consorci de l'Habitatge de Barcelona, del qual formen part l'Ajuntament i la Generalitat, ha renovat aquest dijous la col·laboració amb la Fundació Hàbitat3 per destinar 426 habitatges buits a lloguer social en els pròxims 4 anys. D'aquests 426 habitatges, 350 es destinaran a la Mesa d'Emergència, mentre que la resta es destinaran al Servei Primer de la Llar. Segons el nou conveni, el Consorci de l'Habitatge de Barcelona aportarà 19 MEUR en quatre anualitats, 15 seran aportats per l'Ajuntament i 4 MEUR per la Generalitat. Malgrat que ha celebrat que sigui el primer cop que la Generalitat fa una aportació econòmica, el regidor d'Habitatge de l'Ajuntament, Josep Maria Montaner, ha apuntat que aquesta segueix sent "insuficient".

El conveni renovat amplia en 126 els habitatges buits destinats a lloguer social. Fins ara, el programa gestionava 300 habitatges, dels quals 50 estaven destinats al Servei Primer la Llar. Ara, dels nous 126 habitatges, 100 aniran a la Mesa d'Emergència i la resta al Servei Primer la Llar.Segons estableix el programa, els propietaris que cedeixen el seu pis reben una contraprestació econòmica i el lloguer passa a estar gestionat per la Fundació Hàbitat3. El programa també inclou la possibilitat de rehabilitar els habitatges cedits. La Fundació Hàbitat3 assumeix les obres, que es repercutiran sobre el cànon a pagar al propietari del pis, fins al 80% del cost de les obres. L'altre 20% l'assumeix el programa. A més, el programa dona la garantia als propietaris que cobraran les rendes pel lloguer dels pisos durant 36 mesos. També dona la garantia que es retornarà l'habitatge al propietari en les mateixes condicions en les quals el va cedir i que els propietaris no hauran d'assumir els costos de gestió ni tampoc cap de les incidències relacionades amb l'habitatge.L'Ajuntament veu "insuficient" l'aportació de la GeneralitatDesprés de la signatura de la renovació del conveni, el regidor d'Habitatge ha dit que el fet que la Generalitat aporti 4 MEUR és "un pas positiu", però ha considerat que és una xifra "insuficient". Ha lamentat que l'aportació de la Generalitat sigui sempre d'entre una quarta o cinquena part, malgrat que hauria d'aportar-ne més que l'Ajuntament. "No ens aproximem mai a aquesta xifra", ha dit en referència al 60% de la inversió que hauria de sortir de la Generalitat. Montaner ha indicat que la renovació del conveni implica "consolidar" i "augmentar" l'anterior, i també la "consolidació de la borsa habitatge de lloguer assequible". En aquest sentit, ha subratllat que durant el mandat s'ha "revertit" la tendència a la disminució que hi havia a la borsa. "Quan vam arribar la borsa de lloguer social s'estava reduint, (durant el mandat) s'ha gairebé doblat", ha remarcat. Impagaments i rehabilitació, els principals "inconvenients" per llogarEls possibles impagaments i el cost de les obres de rehabilitació són els principals "inconvenients" que troben els propietaris per llogar els habitatges. Això és el que ha assegurat la presidenta de la Fundació Hàbitat3, Carme Trilla, que ha destacat que el programa dona resposta a aquestes dues qüestions. Trilla ha apuntat que el preu del lloguer dels habitatges que gestionen actualment a Barcelona està en uns 600 euros perquè en el marc del programa els propietaris han de posar un preu de lloguer per sota del preu de mercat. L'altre condició per formar part del programa és acceptar que sigui l'Ajuntament qui digui qui anirà a viure a l'habitatge.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.