directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 8 de març de 2019 19:38 h

Desenes de milers de dones omplen el centre de Barcelona per reivindicar la igualtat en tots els àmbits

Una marea eminentment lila recorre la Gran Via enmig de problemes de millores laborals o en matèria d'immigració, entre d'altres

ACN Barcelona.-Desenes de milers de dones omplen el centre de Barcelona des de les sis de la tarda per reivindicar la igualtat entres sexes en tots els àmbits en el marc del Dia Internacional de la Dona i de la vaga general convocada per a aquest 8 de març. La manifestació està encapçalada per un bloc format només per dones provinents de diverses entitats que avança pel mig de la Gran Via. Als laterals d'aquesta artèria central barcelonina, milers de persones s'esperen perquè passi la manifestació, probablement per afegir-s'hi un cop vagi passant. El color lila predomina en un esdeveniment que ha començat a plaça Espanya i que també congrega moltes nenes i homes, per bé que la participació majoritària és de dones.

Enmig de la manifestació, multitud de cartells amb reivindicacions de caire laboral o social, criticant la discriminació per raó de sexe o denunciant les agressions sexuals i les morts per violència de gènere que pateixen les dones.S'han pogut veure persones onejant banderes comunistes o espanyoles republicanes, pancartes de sindicats d'estudiants, col·lectius d'immigrants, reivindicacions del col·lectiu de prostitutes, banderoles de sindicats o pancartes contra el capitalisme. També n'hi havia que reclamaven llibertat sexual o de record de les víctimes del masclisme i la violència de gènere. També hi havia cartells que al·ludien al feminisme i a l'habitatge de la pah, i al davant de tot, la pancarta principal en què es llegia 'Ens aturem per canviar-ho tot'.Tot plegat enmig de càntics i reivindicacions de viva veu, amb crides com ara 'Sense les dones no hi ha revolució'. Està previst que el recorregut de la manifestació acabi a plaça Catalunya, on es llegiran manifests de caire feminista.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.