directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 11 de març de 2019 14:44 h

Fiscalia no investigarà de moment els abusos sexuals d'un mossèn a l'escola Claret perquè cap víctima ho ha denunciat

Els claretians havien portat el cas al ministeri fiscal i també el d'un exconserge i el d'un professor laic de Sallent

ACN Barcelona.-La Fiscalia Provincial de Barcelona no investigarà de moment els abusos sexuals d'un mossèn a l'escola Claret de Barcelona perquè no tenen cap denúncia de cap víctima, només la que ha presentat el propi centre després que alguns exalumnes denunciessin la situació a través de les xarxes socials. En un comunicat, els claretians han explicat que divendres van rebre una notificació de fiscalia informant de l'arxiu de la denúncia que havien interposat el passat 13 de febrer. El ministeri fiscal, però, encara no s'ha pronunciat sobre les altres dues denúncies que han presentat els claretians contra un exconserge i contra un exprofessor laic de Sallent. En el primer cas, una dona que va ser víctima quan tenia vuit anys ja ha presentat una denúncia als Mossos d'Esquadra.

Els claretians han recordat totes les mesures que han pres des que es van conèixer els primers casos de suposats abusos sexuals als seus centres. En el cas del sacerdot claretià implicat, el 10 de febrer va quedar apartat de tota activitat i presència amb menors. Després de recollir totes les dades disponibles sobre aquest cas, es va iniciar un procés d'informació a la Congregació per a la Doctrina de la Fe de la Santa Seu i es va portar la informació a fiscalia, que ara ha decidit arxivar la denúncia.El 25 de febrer es van presentar les denúncies contra l'exconserge i l'exprofessor de Sallent. En aquests dos casos, els missioners claretians recorden que es tracta de personal contractat que fa dècades que no té cap relació laboral amb els centres. El conserge es va jubilar a mitjans dels 90 i el col·legi de Sallent ja està tancada. El 8 de març, a partir de la denúncia de la dona víctima de l'exconserge, els Mossos d'Esquadra es van adreçar a l'escola, que va aportar tota la informació sol·licitada i va oferir tota la col·laboració en la investigació.Els claretians han rebut 19 missatges a la bústia de correu electrònic que van obrir sobre els abusos sexuals, però no totes són de víctimes directes dels tres presumptes abusadors.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.