directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 09:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 12 de març de 2019 14:18 h

Ribas (CatEPC), sobre la promesa de Puigdemont de tornar a Catalunya: "Ja li hem sentit dir altres vegades això"

Els comuns eviten posicionar-se sobre si el Govern ha de retirar els llaços grocs i es comprometen a fomentar el diàleg

ACN Barcelona.-La portaveu adjunta de CatECP Marta Ribas ha posat en dubte aquest dimarts que l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont torni a Catalunya en cas de ser escollit com a eurodiputat. En roda de premsa al Parlament, Ribas ha dit que en el passat ja han sentit les declaracions de Puigdemont de tornar en cas d'aconseguir representació institucional i s'ha remès als fets "sobre si ha vingut o no". Sobre l'ordre de la JEC de retirar en 48h els llaços grocs dels edificis de la Generalitat, Ribas ha evitat posicionar-se sobre si el Govern ha d'executar l'ordre i ha apuntat que el seu partit batallarà perquè la qüestió es resolgui políticament "obrint el diàleg, no bloquejant les institucions i no generant divisions".

La diputada ha dit que el Govern està estudiant que farà i que és qui "acabarà actuant". "La importància no són tant els llaços sinó el tema de fons", ha afirmat. De fet, Ribas ha recordat que els llaços grocs que la JEC obliga a retirar són "símbols" que representen una protesta d'una part de la ciutadania pel fet que es produeixi un judici amb persones en presó preventiva per una "qüestió política". "Seguirem batallant perquè no hi hagi presos i es resolgui políticament. Això es fa anant a eleccions, fent política i resoldre-ho políticament. Obrir el diàleg i no bloquejar les institucions o generant divisions amb banderes i llaços", ha afirmat. Ha criticat Cs per seguir amb la "lògica constant" de dividir la ciutadania. Ribas també ha manifestat la preocupació del grup en considerar que el Govern està en "dissolució" i en una "desbancada de càrrecs" cap a llistes per les eleccions espanyoles, municipals i europees. "Els consellers estan més preocupats per marxar en llistes per fer d'oposició a Barcelona o del Congrés dels Diputats que de seguir governant i millorar les condicions de vida de la gent", ha opinat Ribas. Els comuns també han expressat malestar perquè la consellera del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) Eva Parera vagi de número quatre a la candidatura de Manuel Valls per Barcelona. Al seu entendre, el CAC requereix als consellers una neutralitat política i empresarial que ara Parera incompleix en haver oficialitzat que es candidata. Per això, han instat Parera a deixar el càrrec. També han dit que reclamaran la compareixença del màxim responsable del CAC al Parlament per saber perquè no s'ha pres mesures contra Parera. Pel que fa als incidents que s'han produït en centres que acullen menors no acompanyats a Canet de Mar i Castelldefels, el grup ha condemnat els fets. Amb tot han lamentat que el sistema de protecció a la infància estigui "desbordat" i que tal com el Govern ha atès els infants arribats sobretot del Marroc s'ha generat una "saturació extra" en centres on només hi ha aquest tipus de menors. En aquest sentit, ha reclamat una coordinació ben feta entre Generalitat, ajuntaments i amb el sistema comunitari. "Aïllar-los, no integrar-los en la societat que viuen, genera desconfiança i desconeixement entre els menors i la comunitat que els acull. Això és el pitjor perquè genera el caldo de cultiu del racisme", ha alertat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.