El govern de Barcelona aprova el segon projecte constructiu de carrils de bici amb un pressupost de 28,2 MEUR
Entre els objectius hi ha reduir el nombre de carrils en vorera i augmentar la connectivitat de la xarxa
ACN Barcelona.-La comissió de govern de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat el segon projecte constructiu de carrils bici amb un pressupost de 28,2 MEUR, d'acord amb l'Estratègia de la Bicicleta per Barcelona que va aprovar el ple. Entre els objectius hi ha el de reduir el nombre de carrils en vorera i posar-los a nivell calçada, el que permetrà minimitzar els conflictes entre vianants i ciclistes. També es pretén transformar els eixos ciclistes de doble sentit en sentit únic, prioritzant els que tinguin major ús per part de bicicletes. Es milloraran les condicions de carrils bici ja existents i s'augmentarà la connectivitat de la xarxa ciclista de la ciutat, evitant que hi hagi punts de discontinuïtat.
Pel que fa a l’objectiu de reduir el nombre de carrils bici en vorera per posar-los en calçada es faran intervencions a l'avinguda Diagonal, passeig de Gràcia i Sicília, un dels carrils històrics i amb més utilització. També s'actuarà a l'avinguda Diagonal, plaça de les Glòries i Josep Pla, i a Gran Via, plaça Espanya i plaça Ildefons Cerdà.Es preveu la connexió de la Gran Via amb el polígon de la Zona Franca; actuacions a la Diagonal, plaça Pius XII i el Parc de Cervantes per connectar amb Esplugues; obres a la Ronda Universitat, la Ronda Sant Pere i el carrer Trafalgar per connectar el Passeig Lluís Companys amb plaça Universitat. També es completarà el carril bici del carrer Sardenya per accedir al del passeig Marítim de la Barceloneta.El pla també preveu altres mesures com la millora de les cruïlles a la Gran Via, entre carrer de Bilbao i Rambla Prim, i a l’eix de la rambla Guipúscoa i el carrer Aragó. També es faran parelles de carril bici unidireccionals en el sentit del trànsit a Travessera de Gràcia (parella amb Sant Antoni Maria Claret) i a Escoles Pies i Santa Fe de Nou Mèxic (parella amb Ganduxer).Així mateix també millorarà l’estat i el paviment al carril bici del carrer de la Ciutat de Granada i la connexió amb el carril bici de l’avinguda Diagonal.Cada dia a Barcelona es produeixen 205.000 desplaçament en bicicleta, un augment de més del 50% des que es va aprovar l'estratègia. La ciutat té avui de 209 quilòmetres de carrils bici, que fa que pràcticament tota la ciutadania (99%) disposi de xarxa a menys de 150 metres de casa. Actualment hi ha tres carrils bici en obres de construcció: a la Meridiana, a Consell de Cent (entre Tarragona i Creu Coberta) i al carrer Pere IV.