Societat Civil Catalana ultima una denúncia contra Torra per no haver retirat els llaços grocs dels edificis públics
L'entitat reclama que es retiri el nom de Sabino Arana d'un dels carrers de Barcelona en considerar-lo "supremacista i masclista"
ACN Barcelona.-Societat Civil Catalana (SCC) ultima una denúncia contra el president de la Generalitat, Quim Torra, per no haver retirat els llaços grocs dels edificis públics tot i l'ordre de la Junta Electoral Central (JEC). Segons ha explicat el president de l'entitat, Josep Ramon Bosch, estan preparant la denúncia i la presentaran tan aviat com sigui possible. En aquest sentit, ha dit que no en permetran "ni una més" perquè "sense llei no hi ha democràcia" i ha afegit que SCC sempre defensarà la neutralitat institucional. D'altra banda, l'entitat celebrarà un acte dissabte a Barcelona per reclamar que es retiri el nom de Sabino Arana d'un dels carrers de la ciutat perquè consideren que va fer declaracions "supremacistes, masclistes i misògines". L'entitat vol que se substitueixi el seu nom pel de l'activista Rosa Parks.
SCC considera "intolerable" que un dels carrers de Barcelona "honri la memòria d'un personatge que representa el contrari als valors d'igualtat i inclusió". També critica que "en un gest a la galeria independentista" l'Ajuntament de Barcelona hagi decidit retirar el nom de l'avinguda Borbó. "Si Sabino Arana fos un nacionalista espanyol, ja no tindria carrer a Barcelona", ha afirmat Bosch, que creu que a la ciutat "impera la hispanofòbia" i manté el nom perquè va ser defensor del nacionalisme basc.






