directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 16 de març de 2019 10:23 h

Paluzie: "Els partits independentistes que participin a les eleccions, s'ho han de prendre com un front exterior"

La presidenta de l'ANC demana "no votar a qui no respecti el dret a l'autodeterminació"

ACN Barcelona.-La presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, considera que "els partits independentistes que participin en les eleccions espanyoles han de prendre's aquesta representació a les Corts com un front exterior que estigui al servei d'una estratègia cap a la independència". En una entrevista al programa 'El Suplement' de Catalunya Ràdio abans de la manifestació d'aquest dissabte a la tarda a Madrid, Paluzie ha fet a "no votar a qui no respecti el dret a l'autodeterminació", cosa que, segons ella, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, no ha fet per ara. En aquest sentit, ha demanat als partits sobiranistes que es presentin als comicis del 28 d'abril que vagi a Madrid a "fer una estratègia per aconseguir la independència a Catalunya".

També en declaracions a 'El Suplement' el vicepresident d'Òmnium, Marcel Mauri, ha demanat als partits catalans que "vagin a les eleccions amb les màximes aspiracions". Amb tot ha dit que la seva entitat es "manté al marge de les qüestions de partit", amb tot ha destacat que els catalans no tenen por a les urnes. Mauri ha criticat que els líders independentistes jutjats al TS "s'estan explicant davant d'un tribunal que els demana 25 anys de presó". "Qui haurien d'explicar-se són els que els estan acusant i els que han avalat la situació en què ens trobem ara", ha criticat.Paluzie ha afirmat que la manifestació d'aquest dissabte a Madrid "serà gran i important" i s'ha mostrat satisfeta pel suport que tindran de molts col·lectius de l'Estat que "han volgut mostrar el seu suport davant la vulneració de drets que suposa aquest judici".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.